Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 19-05-2017, 15:53

Το θέμα του ανεφοδιασμού του αεροδρομίου με καύσιμα επιχείρησε να εξηγήσει ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης σε σημερινές δηλώσεις του. Τις ευθύνες τις έριξε βασικά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, για διαχρονική απαξίωση του αεροδρομίου, με αφορμή τον κίνδυνο να μη γίνει τελικά το τσάρτερ της εταιρίας Apollo, από τη Δανία προς τα Γιάννενα.

Ο κ. Καχριμάνης είπε ότι αρχικά, η ΥΠΑ ενημέρωσε («απευθυνθήκαμε τοπικά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης) ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και πως είναι εφικτή η προσγείωση αεροσκάφους οποτεδήποτε. Ήδη, η Apollo είχε έρθει σε επικοινωνία με τοπικούς φορείς και κατόπιν, έκλεισε το τσάρτερ με επιβάτες για τα παράλια της Ηπείρου και της Αλβανίας (και όχι για το νομό Ιωαννίνων).

Σύμφωνα με τον κ. Καχριμάνη, η εταιρία καυσίμων, η Gissco,  σταμάτησε τη συνεργασία της με την ΥΠΑ «ξαφνικά». «Άρχισε μια συζήτηση και πολλές συσκέψεις και με βουλευτές, αλλά και το  Δήμο Ιωαννιτών, την Ένωση Ξενοδόχων και εμάς με το κέντρο ώστε να λυθεί το θέμα. Ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας μας είπε ότι δεν θέλει νέα εγγυητική (ύψους 730.000 ευρώ), αρκεί να βρεθεί κάποιος που θα έχει μεταφερόμενη μονάδα, να δίνει τα καύσιμα 8,5 τόνους που θέλουν αυτή τη στιγμή την εβδομάδα και 180 τόνους για όλη την σεζόν» είπε ο κ. Καχριμάνης.

Ήδη, Δήμος και Περιφέρεια έχουν προσφερθεί να καλύψουν το κόστος μεταφοράς των καυσίμων. Ωστόσο, το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Η διάλυση της συνεργασίας της ΥΠΑ με την Gissco, σίγουρα δεν είναι εντελώς άσχετη με το γεγονός ότι η εταιρία συνεργάζεται με τη Fraport, στην οποία ανήκουν πλέον τα περισσότερα ελληνικά αεροδρόμια, ανάμεσά τους και αυτό του Ακτίου. «Βλέπω όμως μια τεράστια σπουδή να κλείσει η σύμβαση της εταιρείας που είχε την υποχρέωση να δίνει καύσιμα και μας προτρέπουν αυτό να γίνεται είτε στο Άκτιο, είτε στα Σκόπια, είτε στα Τίρανα κλπ. Αυτό δείχνει απαξίωση. Πρέπει εδώ και τώρα να βρεθεί λύση τι θα γίνει με το αεροδρόμιο. Δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι η κατάσταση» είπε ο περιφερειάρχης.

Υπενθυμίζεται ότι η Fraport έχει ακριβότερα τέλη προσέγγισης και αεροδρόμια όπως των Ιωαννίνων, είναι μεν ευκαιρίες για τις εταιρίες, αλλά πέφτουν ανάμεσα στη σύγκρουση συμφερόντων και αεροπλοϊκών μονοπωλίων.

Ο κ. Καχριμάνης έθεσε μια ακόμα παράμετρο, ότι δηλαδή με τη συντόμευση της διαδρομής προς Αθήνα, «κινδυνεύει» και το τελευταίο αεροδρόμιο εσωτερικού του αεροδρομίου. «Όταν θα τελειώσει η Ιόνια οδός και η Πατρών- Αθηνών, δεν θα έχει πελάτες και σε λίγο καιρό θα καταργηθεί η πτήση των Αθηνών, όπως το ίδιο συνέβη με τη γραμμή  Ιωάννινα- Θεσσαλονίκη».  

Το θέμα θεωρείται τυπικό γενικά, αλλά δεν έχει λήξει ακόμα. Ως εκ τούτου, η πρώτη διεθνής πτήση μετά από καιρό στα Γιάννενα, είναι υπό συζήτηση και αμφισβήτηση ακόμα…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα