ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Όχι άλλες «κακές στιγμές»

Εικόνα του άρθρου Όχι άλλες «κακές στιγμές»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/07/2023, 13:44
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Στις 6 Ιουλίου 2023, γύρω στις 2 το μεσημέρι, μια φοιτήτρια 21 ετών, η Ολυμπία, έχασε τη ζωή της στα Γιάννενα, με τον πιο άδικο από τους άδικους, τρόπο: την παρέσυρε ένα όχημα, σε μια διασταύρωση, στο Πανηπειρωτικό στάδιο.

Σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους, επικίνδυνους και απαράδεκτους κόμβους της πόλης, δίπλα σε μια πανεπιστημιακή δομή, έναν πολυσύχναστο δημόσιο αθλητικό χώρο και πολλά ακόμα σημεία συγκέντρωσης ανθρώπων, ένας νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του κάνοντας το απόλυτα αυτονόητο: να περπατήσει για να διασχίσει έναν δρόμο.

Διαβάστε επίσης: Ένας αποχαιρετισμός που δεν θα 'πρεπε να είχε γραφτεί

Δεν πρόκειται για «κακή στιγμή». Είναι ένα ανοιχτό πρόβλημα μιας πόλης που μεγαλώνει χωρίς να μπορεί να υποστηρίξει τους ανθρώπους της σε στοιχειώδη πράγματα, όπως να μπορούν να διασχίσουν έναν δρόμο.

Το συγκεκριμένο σημείο είναι επίμαχο εδώ και σχεδόν 3 δεκαετίες, ακριβώς λόγω της παρουσίας του πρώην ΤΕΙ.

Για να κατασκευαστεί η πεζογέφυρα στη στάση του αστικού, είχαν δοθεί σχεδόν μάχες, με μια αλήστου μνήμης τοποθέτηση σε δημοτικό συμβούλιο: «Και που τη βάλαμε, πόσοι τη χρησιμοποιούν;».

Όσο η αναλογία κόστους-χρησιμότητας διαφεντεύει τις αποφάσεις για τον δημόσιο χώρο, τόσο οι «κακές στιγμές» θα παίρνουν ανθρώπους από δίπλα μας και θα κανονικοποιείται η τραγική και αδόκητη απώλεια.

Όσο η πόλη μεγαλώνει χωρίς μέτρο γύρω από μια παλιά εθνική, χωρίς πεζογέφυρες σε καίρια σημεία του δρόμου, ασφαλείς διαβάσεις, σωστούς κόμβους (και όχι όπου "παραγγέλνονται" μόνο), τόσο ο κίνδυνος θα είναι υπαρκτός. 

Υπενθυμίζεται ότι ο συγκεκριμένος κόμβος είχε "κοπεί" γιατί δεν πρόβλεψε προσβάσεις για ΑμεΑ κ.λπ. Αντίθετα, λίγο πιο κάτω, υπάρχουν δύο διαδοχικοί κόμβοι με ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, αλλά σε επίκαιρα "εμπορικά" σημεία...

Όσο οι αρχές δεν σκέφτονται με γνώμονα το έστω ένα και μοναδικό ανθρώπινο κέρδος εις βάρος του κόστους, τόσο οι πόλεις μας ούτε έξυπνες θα είναι, ούτε φιλικές.



ΣΧΟΛΙΑ
Στέφανος Κέγκος
Το σημείο δεν είχε ούτε φανάρια όταν πήγε τι ΤΕΙ εκεί. Κάναμε κατάληψη πολλές μέρες για να βάλουν φανάρια. Κλείσαμε και τον δρόμο.Βλεπω όμως πως ακόμα και σήμερα δεν άλλαξαν πολλά. Το ΤΕΙ μεταφέρθηκε κάπου κοντά στο 1993.
περαστικός
Σε ένα υπεύθυνο κράτος/δήμο/τοπικές αρχές, ήδη θα είχαν κληθεί να λογοδοτήσουν οι συγκοινωνιολόγοι.οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές, οι πανεπιστημιακές αρχές... που έστησαν τις στάσεις των λεωφορείων σε αυτό το σημείο, με την πιο μεγάλη κίνηση βαριών οχημάτων σε όλη την περιοχή. ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ-ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ. Έστω και τώρα: Άμεση είσοδος των αστικών λεωφορείων και κατασκευή στάσης εντός του χώρου των ΤΕΙ κι όχι στο δημόσιο πεζοδρόμιο-δρόμο. Άμεση υπογειοποίηση ή ανύψωση του τμήματος της περιφερειακής σε αυτό το σημείο. Αν και η πιο χρήσιμη κίνηση είναι η μετατροπή της νιάρχου σε συνέχεια της περιφερειακής και διασύνδεσή της/τερματισμός στην Ιονία και Εγνατία, κοντά στην έξοδο προς Κακαβιά.
Ελένη
Αν ένας φοιτητής θελήσει σήμερα να πάει με τα πόδια στο πανεπιστήμιο μπορεί να το κάνει?? Η απάντηση είναι: όχι βέβαια!! Δεν υπάρχει διάβαση, δεν υπάρχει πεζοδρόμιο δεν υπάρχει τίποτα που να διευκολύνει τον πεζό. Κατά τα άλλα πλαταινουμε πεζοδρόμια και στενευουμε δρόμους στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Όμως η πόλη έχει επεκταθεί πολύ πέρα από αυτό. Εκεί τι γίνεται??
παναγιωτης
ωραια τα γραφετε αλλα για το ......μινι μαρκετ περιπτερο που υπαρχει λιγο πιο κατω που αποτελει κινδυνος θανατος γραψτε κατι πριν ειναι παλι πολυ αργα
perastikos
λίγο μετά το περίεργο κιόσκι/περίπτερο, σταματά και ο τροχονομικός έλεγχος. κίνδυνος θάνατος αυτή η συνύπαρξη... ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ: Να ζητησουν με κείμενά τους, να στήνυν αλλού τους ελέγχους τους οι τροχαίοι.
perastikos
τρομάζει ο κόσμος... και πιάνει αντανακλαστικά την αριστερή λωρίδα!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back