Oikonomou pisoi
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Αληθινός Εαυτός στον καθρέφτη

Εικόνα του άρθρου Ο Αληθινός Εαυτός στον καθρέφτη
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/10/2019, 21:00
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πριν από 46 χρόνια τέτοιες μέρες, κυκλοφόρησε η καλύτερη ροκ όπερα όλων των εποχών, το Quadrophenia.

Οι Who ήταν ήδη βετεράνοι, καθώς είχαν γράψει νωρίτερα το «Tommy» που ήταν και κατ’ όνομα ροκ όπερα. Η Quadrophenia δεν ήταν ακριβώς τέτοια, παρά ένα συνολικό, concept που λένε δηλαδή, άλμπουμ.

Επίσης, ήταν το μάγκνουμ όπους του Πιτ Τάουσεντ, που το έγραψε ολόκληρο. Τα 17 κομμάτια του διπλού δίσκου περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Real me, το Love reign o’er me, το 5:15 και το έπος μέσα στο έπος, Drowned.

H υπόθεση μοιάζει πολύ στην ίδια τη μπάντα. Ένας νεαρός ζει την αγγλική κοινωνία των ‘60s και φυσικά, την κουλτούρα των mods, με τους οποίους οι Who ταυτίστηκαν στα πρώτα τους οργίλα βήματα, όταν ψεύδιζαν το My Generation ακόμα. Στο δίσκο, μίλησαν για παιδιά που τα ήξεραν προσωπικά…

Οι ηχογραφήσεις δεν ήταν εύκολες. Το συγκρότημα είχε ήδη ένα (κυριολεκτικά) μονόλιθο δημιουργίας με το Who’s Next και τα πράγματα είχαν ψιλοξεφύγει. Ο Ντόλτρι πλάκωσε στο ξύλο τον Τάουσεντ, ο Τάουσεντ ξεφτίλισε δημόσια το μηχανικό ήχου της μπάντας, Ο Μουν λιποθύμησε δυο φορές σε συναυλία στις ΗΠΑ και ο Τάουσεντ έβαλε στα τύμπανα έναν τύπο από το κοινό, τον Σκοτ Χάλπιν, που μάλλον έζησε τη μεγαλύτερη βραδιά της ζωής του κ.α.

Το Quadrophenia έγινε και ταινία έξι χρόνια αργότερα, με πρωταγωνιστές τον Στινγκ και τον Φιλ Ντάνιελς. Βέβαια, η ταινία του Φρανκ Ρόνταμ ήταν βασισμένη αρκετά χαλαρά πάνω στην ιστορία του άλμπουμ, χωρίς τη μπάντα παρούσα, όπως είχε συμβεί στη μεταφορά του Tommy.

O Πιτ Τάουσεντ έχει πει για το άλμπουμ ότι «είναι σημαντικό γιατί είναι το τελευταίο πραγματικά καλό άλμπουμ των Who».

Βέβαια, τόσο αυτός, όσο και ο Ντόλτρι συνεχίζουν μέχρι σήμερα να το παλεύουν και να χτυπιούνται στα 75 τους επί σκηνής. Γιατί όταν γράφεις Quadrophenia στα 30, σίγουρα μια δόση την έχεις και εσύ…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3