Συντακτης: κύριος Τύπος
Δημοσιευση: 7-02-2021, 14:24
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟΝ «ΤΥΠΟ»

Ο Γιώργος Γιαννόπουλος, ιδιοκτήτης του μπαρ Route 66, γράφει για την εστίαση, το πρόβλημα και τις επιπτώσεις:


Είναι γεγονός ότι ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί ανεπανόρθωτα στο διάστημα της πανδημίας.

Σεβαστήκαμε από την πρώτη στιγμή τα υγειονομικά πρωτόκολλα ,κλείσαμε τις επιχειρήσεις μας χωρίς δεύτερες σκέψεις ώστε να συμβάλλουμε στον περιορισμό της πανδημίας.

Σε αυτό το διάστημα, ξεκάθαρα, η αντιμετώπιση που είχε ο κλάδος ήταν ως «το μαύρο πρόβατο» της πανδημίας.

Δυστυχώς, είναι μεγάλο το εύρος των επιχειρήσεων που ανήκουν στην εστίαση και έτσι δημιουργούνται κακές εντυπώσεις από περαστικούς, κατά κύριο λόγο, επαγγελματίες.

Οι ζημιές από όλο αυτό δεν περιορίζονται μόνο στις επιχειρήσεις μας, αλλά και στην προσωπική μας ζωή όπου και εκεί οι υποχρεώσεις δεν σταματούν ποτέ.

Ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί σημαντικά, αλλά επιχειρήσεις που ανήκουν στο κλάδο αύξησαν σημαντικά τα κέρδη τους.

Τα take away καφέ για παράδειγμα που δούλευαν πάντα έτσι και όχι τα καφέ που αναγκάστηκαν να δουλέψουν έτσι επειδή δημιουργήθηκε η ανάγκη.

Επίσης, τα φαγητά που δούλεψαν delivery θεωρώ ότι πήγαν αρκετά καλά.

Είναι σημαντικό να εστιάσουμε σε αυτούς που η πανδημία όντως τους διέλυσε.

Είναι πολύ χαώδης κατάσταση στον κλάδο, για να δοθεί μια γενική οδηγία το πως πρέπει να ανοίξουμε και πως πρέπει να δουλέψουμε.

Όταν θα πάψει η απαγόρευση κυκλοφορίας, τότε θα μιλάμε για επαναφορά λειτουργίας του κλάδου της εστίασης σε όλες τις κατηγορίες.

Ακούω από διάφορους ότι έχουμε βολευτεί στην επιστρεπτέα και δεν αντιδρούμε.

Είναι γεγονός ότι ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται.

Η εντύπωση που μου έδωσε η επιστρεπτέα, είναι ότι πρόκειται για τζόγο: «Σου δίνω, μου χρωστάς ,φέρε τα μισά, κόψε και αλλά λίγα και στις εκλογές μην με ξεχάσεις».

Είναι επιχειρήσεις που όντως, με τα χρήματα από την προκαταβολή πλήρωσαν υποχρεώσεις προς τρίτους και επιχειρήσεις που πήραν προκαταβολές και κυριολεκτικά «έγιναν» με τζάμπα λεφτά.

Αυτό αφορά όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο την εστίαση, πράγμα που κατά την άποψή μου δηλώνει κακή αξιοποίηση ενός ποσού, σχεδόν 7 δις ευρώ. Αυτοί που πραγματικά νοιάζονται για την εστίαση είναι οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων, που η πραγματική τους δουλειά είναι αυτή και ένα μικρό ποσοστό υπαλλήλων που είναι η κανονική τους δουλειά.

Κάποιος ο οποίος είναι επενδυτής στην εστίαση (συνήθως γιατρός, μηχανικός, αστυνομικός, ποδοσφαιριστής) δεν «τρελάθηκε» κιόλας για την παρούσα κατάσταση. Επίσης, μεγάλη απογοήτευση για εμένα είναι η αδιαφορία των υπαλλήλων της εστίασης προς οποιαδήποτε μορφή διαμαρτυρίας-υποστήριξης προς τις επιχειρήσεις που έχουν «βολευτεί» με τα 534 ευρώ.

Μεγάλη απογοήτευση επίσης είναι η αδικαιολόγητη απουσία των προμηθευτών της εστίασης, στο κομμάτι της επικοινωνιακής υποστήριξης.

Μεγάλη απογοήτευση είναι και οι τοπικές αρχές. Ο Δήμος της πόλης, για εμένα προσωπικά, είναι επικίνδυνος και εκδικητικός απέναντι στον κλάδο, οπότε δεν περιμένω απολύτως τίποτα στο κομμάτι στήριξης (αν θεωρείτε στήριξη η έκπτωση των 5 ευρώ ανά τετραγωνικό για τον εξωτερικό χώρο, τότε ζητώ ταπεινά συγγνώμη). 

Η Περιφέρεια από την άλλη δεν έδειξε να ιδρώνει το αυτί της (παρά τις πιέσεις του σωματείου για κατηγοριοποίηση των χρημάτων ΕΣΠΑ για στήριξη μεσαίων και μικρών επιχειρήσεων) και αυτό καθυστέρησε πολύ την ολοκλήρωση του προγράμματος. Αυτό σημαίνει όσοι δικαιούνται χρήματα, καλό καλοκαίρι!

Το πόσο θα έχει στοιχίσει η παύση λειτουργίας της εστίασης σε οικονομικό και ψυχολογικό κόστος, θα φανεί σύντομα.

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus espa