ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Κοινό των Ηπειρωτών: «Χορτάσαμε υποσχέσεις και απογοητεύσεις»

Εικόνα του άρθρου Κοινό των Ηπειρωτών: «Χορτάσαμε υποσχέσεις και απογοητεύσεις»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/03/2023, 21:25
ΜΙΚΡΑ & ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Η αξιωματική αντιπολίτευση στην Περιφέρεια Ηπείρου παράταξη Κοινό των Ηπειρωτών, αντιδρά στη δήλωση του πρωθυπουργού ότι δεν πρόκειται να συνδεθεί σιδηροδρομικά η Ήπειρος.

«Τη μια στιγμή δέχεται την ανάγκη σύνδεσης των λιμανιών της χώρας με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα, την κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι Σύνορα και την ίδια ώρα ξεχνάει το μεγάλο λιμάνι της Ηγουμενίτσας που αποτελεί την δυτική πύλη σύνδεσης με την Ευρώπη, επειδή λέει θα είναι παράλληλο έργο με την οδική Εγνατία! Μα κύριε πρωθυπουργέ και η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία κινείται ήδη παράλληλα με την εκεί οδική Εγνατία! Τι δεν καταλαβαίνεται και εκτίθεστε;» τονίζει και συμπληρώνει ότι «δεν φτάνει που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πούλησε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας για 84 εκατομμύρια, ενώ έχει χρηματοδοτηθεί με υπερδιπλάσια δημόσια δαπάνη η κατασκευή του, έρχονται να απαξιώσουν και τη μελλοντική ανάπτυξη και προοπτική του με την ακατανόητη δήλωση του πρωθυπουργού».

Προσθέτει ότι «η περιφερειακή αρχή, που αναφέρεται πολιτικά στο κόμμα του, πρόσφατα χρηματοδότησε με κάμποσα εκατομμύρια και ολοκλήρωσε τον κόμβο του ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ. για να λειτουργήσει επιτέλους το συγκεκριμένο έργο ως διακομετακομιστικό κέντρο, συμπληρωματικά των εργασιών του λιμανιού της Ηγουμενίτσας».

Ακόμα, τονίζει ότι το έργο σύνδεσης με την Καλαμπάκα «ίναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής Ιονίου. Προγραμματίζονταν για την περίοδο 2005–2018, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης των Διευρωπαϊκών & Ευρασιατικών Αξόνων, ως υπολειπόμενο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και είναι έργο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο». 

Παραπέμπει στην απόφαση του Μαΐου του 2020 και στην απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Ηπείρου να «επικαιροποιήσει» το αίτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης, καθώς και στην πρόταση στο CEF για χρηματοδότηση των μελετών και καταλήγει: «Τα πολιτικά κόμματα που διεκδικούν να κυβερνήσουν τη χώρα καλούνται να πάρουν θέση στο ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου και να δεσμευτούν για αυτήν. Οι Ηπειρώτες χόρτασαν υποσχέσεις και απογοητεύσεις. Ο πρωθυπουργός να πάρει πίσω τη χθεσινή προσβλητική δήλωση αν θέλει να μην καταστεί ανεπιθύμητο πρόσωπο στην Ήπειρο. Επειδή η κυβέρνηση του αποδείχτηκε ανίκανη να εγγυηθεί την ασφάλεια των επιβατών στα Τέμπη δεν θα την πληρώσουν οι Ηπειρώτες. Το τρένο στην Ήπειρο είναι αίτημα διαρκές, επίκαιρο, ώριμο και εφικτό. Δεν ακυρώνεται επειδή η σημερινή κυβέρνηση  δεν μπορεί -  θα μπορέσουν οι επόμενες».

Τέλος, καταλήγει: «Κύριε Μητσοτάκη, οι προκάτοχοι σας, σε μνημονιακούς χρόνους, έφτιαξαν αεροδρόμιο, εργοστάσιο απορριμμάτων, ολοκλήρωσαν το μεγάλο έργο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, έφεραν την Ιόνια οδό μέχρι τα Γιάννενα και ξαναστήσαν όρθιο το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας. Μήπως να το ξανασκεφτείτε, για όσο ακόμα έχετε την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας;».

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back