dodoni back
ΗΠΕΙΡΟΣ

… και η οδική ασφάλεια στη Φιλιππιάδα;

Εικόνα του άρθρου … και η οδική ασφάλεια στη Φιλιππιάδα;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/09/2024, 19:00
ΗΠΕΙΡΟΣ

Το τροχαίο δυστύχημα στη Φιλιππιάδα που στοίχισε τη ζωή σε δύο ανθρώπους, ήρθε ξανά (και ξανά) να θυμίσει πως εδώ και επτά χρόνια μέρος της κίνησης από τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας οδού «περνάει» μέσα από αυτή την πόλη (από δύο, εναλλακτικές διαδρομές)  –με τις ευθύνες του υπουργείου Υποδομών να είναι παρούσες. Μια έντονη κίνηση οχημάτων ιδίως κατά τη θερινή περίοδο, με προορισμό την Πρέβεζα.

Ήρθε να θυμίσει ότι η διέλευση τόσων πολλών οχημάτων μέσα από τη Φιλιππιάδα είναι επικίνδυνη. Να θυμίσει την ανάγκη για τη λήψη άμεσων μέτρων και παρεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας του δρόμου αλλά και το χρόνιο αίτημα για την κατασκευή παράκαμψης της πόλης. Η οποία παράκαμψη ταυτίζεται με τη σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα.

Τα της σύνδεσης Ιόνιας-Πρέβεζα πάνε πάρα πολλά χρόνια πίσω. Μελέτες που έγιναν σε μεγάλο βαθμό, χωρίς το έργο να μπει ποτέ σε προτεραιότητα. Τον Ιούλιο του 2022, την αρμοδιότητα για το έργο αυτό την ανέλαβε η Περιφέρεια Ηπείρου η οποία αποφάσισε να φτιάξει «κομμάτι-κομμάτι» τον δρόμο αυτόν, προχωρώντας και σε τροποποίηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών.

Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει δώσει προτεραιότητα στο πρώτο «κομμάτι»: στην παράκαμψη Φιλιππιάδας. Οι κυριότερες αλλαγές που έχει κάνει στον σχεδιασμό του τμήματος αυτού, αφορά την κατάργηση του ανισόπεδου κόμβου στη Γέφυρα Καλογήρου και την κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση του, προκειμένου να πέσει το κόστος, όπως και η αλλαγή της χάραξης της διαδρομής.

Μέσα σε αυτά τα χρόνια, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει προχωρήσει στην ανάθεση διαφόρων μελετών, κυρίως γεωλογικών, σε τεχνικούς συμβούλους. Πριν από δύο μήνες, ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης είχε αναφέρει ότι έχουν ολοκληρωθεί ήδη οι μελέτες τοπογραφίας, οδοποιίας, σήμανσης-ασφάλειας, υδραυλικών και κτηματολογίου και αναμένεται η ολοκλήρωση των γεωτεχνικών και των στατικών ερευνών για τα τεχνικά έργα.

Στην αυριανή συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν (εκτός ημερήσιας διάταξης), σχετίζεται με την παράκαμψη Φιλιππιάδας. Και αφορά την ανάθεση καθηκόντων τεχνικού συμβούλου για την υποβοήθηση των υπηρεσιών στην ωρίμανση του έργου «Παράκαμψη Φιλιππιάδας έως οικισμό Στεφάνης». Ο προϋπολογισμός αυτής της δράσης ανέρχεται σε 173.000 ευρώ, με την περιφερειακή αρχή να επιλέγει την προσφυγή σε διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Ο περιφερειάρχης έχει δηλώσει ότι το κόστος για την κατασκευή του οδικού αυτού τμήματος, από τη Φιλιππιάδα μέχρι Στεφάνη, εκτιμάται γύρω στα 30 εκατ. ευρώ.

Όσο για τη χρηματοδότηση του έργου, ο κ. Καχριμάνης έχει παραπέμψει ουκ ολίγες φορές στο μέλλον: «Θα δούμε τι θα γίνει με τους πόρους. Αν δεν υπάρχουν πρώτα ‘ώριμες’ μελέτες…».

Ακόμα και η υλοποίηση του σχεδιασμού «κομμάτι-κομμάτι», με την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, δεν θα έρθει σύντομα. Μέχρι τότε, το ερώτημα παραμένει: Τι θα γίνει με την οδική ασφάλεια στη Φιλιππιάδα;

ΣΧΟΛΙΑ
Ελένη Ρίζου
Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι για αυτό το θέμα, το πέρασμα χιλιάδων αυτοκινήτων μέσα από τα σπίτια με ταχύτητες άνω των 50χλμ το είχα θέσει με email και στην περιφέρεια και στο δήμο. Η μεν περιφέρεια απάντησε ότι είναι θέμα του δήμου, ο δε Δήμος απλά με αγνόησε. Το να βάλει μεγάλες συχνες πινακίδες για μείωση ταχύτητας , κατοικημένη περιοχή είναι το πιο απλό πράγμα που θα μπορούσε να κάνει όλα αυτά τα χρόνια και με.μηδενικο κόστος. Και ένα 50% των διερχομένων να έδιναν σημασία στις πινακίδες , κάτι θα ήταν
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ