Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η μάχη των δύο «Δ»

Εικόνα του άρθρου Η μάχη των δύο «Δ»
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/03/2018, 01:34
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το υπουργείο Παιδείας προωθεί αυτή την περίοδο το σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μία από τις βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου νόμου, το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση μέχρι τις 26 Μαρτίου, είναι η συγχώνευση διαφορετικών λειτουργιών της εκπαίδευσης. Δομές όπως τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και τα Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) χάνουν την αυτονομία τους και αποκτούν νέες ή διαφορετικές αρμοδιότητες.

Στον τομέα της ειδικής αγωγής, υπάρχει μια αναστάτωση όσον αφορά την επικείμενη κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και η μετατροπή τους σε Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ). Μια αναστάτωση που αφορά την… παράλειψη των δύο «Δ» -της Διαφοροδιάγνωσης και της Διάγνωσης. Βασική αποστολή των ΚΕΔΔΥ είναι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και παράλληλα η διάγνωση και η αξιολόγηση των μαθητών αυτών. Το σκεπτικό της ίδρυσης των ΚΕΔΔΥ το 2000 (τότε λέγονταν ΚΔΑΥ) ήταν να φύγει η διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών από τις ιατροπαιδαγωγικές μονάδες του υπουργείου Υγείας και να περάσει σε δομές του υπουργείου Παιδείας, με έμφαση στην εκπαίδευση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. 

Η θέση του υπουργείου είναι ότι όλες οι νέες δομές, άρα και το ΚΕΣΥ, «θα έχουν εξωστρεφή χαρακτήρα και θα σημάνουν το πέρασμα από την πρότερη, μονοπρόσωπη υποστήριξη του σχολείου, σε  μια διεπιστημονική και συνεργατική βάση», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Σημειωτέον ότι τα ΚΕΔΔΥ λειτουργούν ήδη σε διεπιστημονική και συνεργατική βάση.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής έχει εκφράσει τις ανησυχίες της ουκ ολίγες φορές: «Στο σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται ευδιάκριτα η συσχέτιση του ΚΕΔΔΥ με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, γεγονός που εγείρει έντονο προβληματισμό και εύλογα ερωτήματα». Τους προβληματισμούς της μετέφερε και στη νέα υφυπουργό Παιδείας Μερόπη Τζούφη, με την οποία είχε συνάντηση χτες. «Η υφυπουργός επεσήμανε πως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και υπενθύμισε το πλήθος των προσλήψεων αναπληρωτών που έχουν γίνει, με αποτέλεσμα, για πρώτη φορά, το προσωπικό των συγκεκριμένων κλάδων μόνιμων και αναπληρωτών να φτάσει τα 4.200 άτομα» σημειώνεται σε δελτίο Τύπου του υπουργείου. Ωστόσο, αυτό το δελτίο Τύπου δεν δίνει απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με τη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών.

Η συζήτηση μεταξύ των δύο πλευρών κατέληξε στον ορισμό μιας νέας συνάντησης εντός των επόμενων ημερών, ώστε να συνεχιστεί ο διάλογος. Την ίδια ώρα, η κ. Τζούφη, κατά την παραμονή της στα Γιάννενα αυτό το σαββατοκύριακο, θα έχει συνάντηση με τον τοπικό σύλλογο ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικής αγωγής.


* Φωτογραφία από τη συνάντηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας με την υφυπουργό Παιδείας

 

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back