Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 1-02-2022, 21:04
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Γιατί έπεσε η γέφυρα στον Άραχθο ποταμό που οδηγεί στη Μικρή Γότιστα; Λόγω της έντονης βροχόπτωσης που «στην περιοχή μας εκείνον τον μήνα (σ.σ. Δεκέμβριο) έφτασε τα 375 μέτρα στήλης ύδατος» όπως υποστήριξε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, απαντώντας σε επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης». Οι καιρικές συνθήκες λοιπόν φταίνε και πάλι για την κατάρρευση μιας υποδομής.

Ο κ. Καχριμάνης είχε κι άλλη μια εξήγηση: «Όλες οι γέφυρες στον Άραχθο έχουν γίνει (από παλιά) χωρίς τα βάθρα να είναι βαθιά»…

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο ιστορικό ανάθεσης του έργου και των εργασιών που είχαν γίνει μέχρι την κατάρρευση της γέφυρας.

Με απόφασή της, η Οικονομική Επιτροπή ανέθεσε τον Σεπτέμβριο το έργο της προστασίας των βάθρων των γέφυρας με συνολικό προϋπολογισμό 74.400 ευρώ. Όπως είπε ο κ. Καχριμάνης, το έργο αποφασίστηκε να γίνει μετά από πρόταση των υπηρεσιών («δεν αποφασίζει ο περιφερειάρχης τα έργα, αλλά οι τεχνικές υπηρεσίες» είπε).

Η υπογραφή της σύμβασης και η εγκατάσταση του αναδόχου έγιναν στις 4 Οκτωβρίου. Οι εργασίες άρχισαν αμέσως καθώς το επέτρεπε η χαμηλή ακόμη στάθμη των νερών του ποταμού. Οι εργασίες που έγιναν, ήταν αυτές που προβλεπόταν στην τεχνική περιγραφή του έργου: Προστασία του ανατολικού βάθρου με ογκόλιθους και σκυρόδεμα, εργασίες καθαρισμού και διευθέτησης του ποταμού, καθώς και εργασίες κατασκευής τοίχου από συρματοκιβώτια για την προστασία παρακείμενης ιδιοκτησίας.

Σε αυτό το σημείο ανέφερε ότι οι ογκόλιθοι που χρησιμοποιήθηκαν, προήλθαν από προϊόντα παρακείμενου λατομείου (Δεμάτι), ενώ τα υλικά των  σαρζανέτ προήλθαν από υλικά της κοίτης του ποταμού, 500 περίπου μέτρα μακριά από τη γέφυρα μετά από καθαρισμό και διευθέτηση της κοίτης. «Επομένως οι εργασίες που εκτελέστηκαν δεν προκάλεσαν θέμα υποσκαφής στο μεσόβαθρο της γέφυρας που κατέρρευσε» υποστήριξε.

Στην επερώτησή της, η «Λαϊκή Συσπείρωση» μετέφερε καταγγελίες κατοίκων της περιοχής σύμφωνα με τις οποίες κατά τη διάρκεια των εργασιών για τη δημιουργία των συρματοκιβωτίων «χρησιμοποιήθηκε υλικό από την περιοχή γύρω από τα βάθρα της γέφυρας το οποίο, σύμφωνα με καταγγελίες, έφερε την πιο γρήγορη υποχώρησή της».

Η παλιά γέφυρα αντικαθίσταται με γέφυρα μπέλλεϋ, μετά την ανταπόκριση του ΓΕΕΘΑ. Ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι η αποκατάσταση της συγκοινωνίας θα γίνει εντός του επόμενου δεκαημέρου «αφού κάνουμε εμείς τις υπόλοιπες εργασίες όπως δάπεδο και προσβάσεις κ.α.». 

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
iper piso solidus