dodoni back
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τζουμέρκα: «Φεύγει» η μπέλεϋ, έρχεται νέα γέφυρα

Εικόνα του άρθρου Τζουμέρκα: «Φεύγει» η μπέλεϋ, έρχεται νέα γέφυρα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/06/2020, 20:43
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τον Σεπτέμβριο του 2019, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ιωάννης Τσακίρης υπέγραψε την ένταξη του οδικού τμήματος «Πηγάδια-Πράμαντα» στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με χρηματοδότηση ύψους 8.080.000 ευρώ. Στα Πηγάδια, πάνω από το Καλέντζι, καταλήγει ο μεγάλος οδικός άξονας που ξεκινάει από τον ανισόπεδο κόμβο Τερόβου και βρίσκεται υπό κατασκευή με χρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2020».

Ο δρόμος που οδηγεί σήμερα από τα Πηγάδια στα Πράμαντα, είναι αρκετά δύσκολος και με πολλές στροφές, ενώ σημειώνονται αρκετές κατολισθήσεις. Ο σχεδιασμός των υπηρεσιών της Περιφέρειας Ηπείρου περιλαμβάνει κυρίως βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου. Η πιο καίρια παρέμβαση αφορά την κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή της Πλάκας, λίγο πιο κάτω από τη γέφυρα τύπου μπέλεϋ που συνδέει οδικώς τα Τζουμέρκα με τα Γιάννενα από το 1960.

Στη σημερινή της συνεδρίαση, η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου αποφάσισε να προχωρήσει στη δημοπράτηση του οδικού αυτού έργου. Όχι όμως όλου του έργου…

Συγκεκριμένα, η απόφαση αφορά τη δημοπράτηση του έργου κατασκευής της νέας γέφυρας, με προϋπολογισμό 3,9 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η νέα γέφυρα θα έχει συνολικό μήκος 107,8 μέτρα.

«Σήμερα εγκρίναμε μια σπουδαία παρέμβαση σε ό,τι αφορά την περιοχή των Τζουμέρκων. Τελείωσε η μελέτη και παραδόθηκε πλήρης. Εκεί υπάρχει μια γέφυρα μπέλεϋ που τη συντηρήσαμε πέρυσι. Είδαμε ότι υπάρχει ανάγκη για αλλαγή σε μια περιοχή που αφορά Πράμαντα, Άγναντα, Άρτα και Ιωάννινα. Όταν δίπλα έγινε υπερπροσπάθεια από πολλούς να γίνει η γέφυρα Πλάκας ξανά, εμείς θεωρήσαμε υποχρέωση να κάνουμε αυτή τη μελέτη. Στη συνέχεια θα κάνουμε και άλλες παρεμβάσεις που έχουμε ξεκινήσει είτε στην περιοχή Μονολιθίου είτε από το ποτάμι και πάνω προς Άγναντα και Πράμαντα» δήλωσε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα.

Γιατί όμως δημοπρατείται μόνο η νέα γέφυρα, κι όχι όλο το έργο; Ο κ. Καχριμάνης, απαντώντας σε ερώτηση του «Τύπου Ιωαννίνων», απάντησε ότι η κατασκευή της νέας γέφυρας αντιμετωπίζεται ως ειδικό έργο. Απώτερος στόχος του περιφερειάρχη είναι η νέα γέφυρα να ενταχθεί αμέσως μετά στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), «όπου έχουμε κωδικό για την οδική ασφάλεια», όπως είπε, από τη στιγμή που τηρεί και τις προδιαγραφές ενός έργου ΕΣΠΑ (πλάτος οδοστρώματος κ.λπ.). Σε αυτό το σημείο πρόσθεσε ότι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα χρησιμοποιείται ως «θερμοκοιτίδα για την ωρίμανση έργων» τα οποία θα μεταφέρονται στη συνέχεια στα συγχρηματοδοτούμενα έργα.

Όσον αφορά τον υπόλοιπο δρόμο, θα υπάρξει συνέχεια. Αρκεί βέβαια το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων να διαθέτει τα εκατομμύρια, μετά τις νέες συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία…

Η γέφυρα μπέλεϋ, που υπάρχει σήμερα, θα απομακρυνθεί όταν η νέα γέφυρα γίνει πραγματικότητα. Ωστόσο, η συγκεκριμένη γέφυρα έχει διαγράψει τη δική της πορεία και έχει τη δική της κοινωνική και ιστορική αξία (διαβάστε σχετικό κείμενο εδώ).

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3