ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένας «κόμβος που δεν είναι απλός» και η εθνική οδός

Εικόνα του άρθρου Ένας «κόμβος που δεν είναι απλός» και η εθνική οδός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/03/2023, 16:58
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

O «κόμβος στο Επισκοπικό δεν είναι ένας απλός κόμβος» ήταν η απάντηση του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη στην κριτική που έχει δεχθεί για τον «ακριβό» κόμβο των 6,8 εκατ. ευρώ επί της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας. Μια τοποθέτηση που έγινε κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου στο γραφείο του στην Περιφέρεια Ηπείρου, με χάρτες και τεχνικές μελέτες να καταλαμβάνουν το τραπέζι των συσκέψεων.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη χτεσινή της συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο για το έργο με επίσημο τίτλο «κατασκευή ασφαλούς και σύγχρονου ισόπεδου κυκλικού οδικού κόμβου επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων- Άρτας (θέση Επισκοπικό)» την εταιρία «Εργοδυναμική Πατρών» με ποσό προσφοράς 5,75 εκατ. ευρώ (έκπτωση 15,33%). Η «Εργοδυναμική Πατρών» έχει μια έντονη παρουσία σε οδικά έργα της περιοχής: από την οδό Νιάρχου και τον οδικό άξονα Τέροβο-Πηγάδια μέχρι την οδό Βογιάννου και κόμβους.

Ο κ. Καχριμάνης, μετά την κριτική που δέχτηκε, έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας παρέμβασης στην εθνική οδό, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε.

Πέραν του διπλού κυκλικού κόμβου (ένας στο ύψος του Μπιζανίου και ένας στο ύψος του Επισκοπικού), θα γίνει ανακατασκευή της εθνικής οδού σε μήκος 1,5 χλμ. στην περιοχή του Επισκοπικού. Μίλησε για τετράιχνο δρόμο (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση) με διαχωριστική νησίδα, με υπόγεια διάβαση, με τοίχους αντιστήριξης, με οδοφωτισμό και για παράπλευρο οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 2,5 χλμ. «Όλα αυτά συνθέτουν έναν μεγάλο δρόμο, ο οποίος με τις διαστάσεις που έχει, βγάζει και το ποσό της μελέτης» τόνισε.

Πρόσθεσε δε ότι οι προδιαγραφές του δρόμου (πλάτος οδοστρώματος και κόμβοι) έχουν οριστεί από το 2007. Αναφερόμενος στον «κόμβο στο Επισκοπικό που δεν είναι απλός κόμβος», είπε ακόμη ότι επί της εθνικής οδού, στο συγκεκριμένο σημείο, καταλήγουν πολλοί δημοτικοί δρόμοι και ότι παραπλεύρως υπάρχουν το Μουσείο Βρέλλη και πολλά κέντρα διασκέδασης.

Από τη συνέντευξη Τύπου, προκύπτει λοιπόν ότι η περιφερειακή αρχή Ηπείρου αποφάσισε να αναβαθμίσει και να διαπλατύνει ένα τμήμα μόλις 1,5 χλμ. της εθνικής οδού Ιωαννίνων-Άρτας, από τον κόμβο της Εγνατίας οδού μέχρι τον κόμβο του Αβγού της Ιόνιας. Ερωτώμενος από τον «Τύπο Ιωαννίνων», για την επιλογή αυτή, ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε ότι η αναβάθμιση του δρόμου «γίνεται κομμάτι κομμάτι με τους κόμβους για λόγους ασφάλειας» και πρόσθεσε ότι στους κόμβους που θα γίνουν στη συμβολή της εθνικής οδού με την Εγνατία οδό «μετά ο δρόμος θα χωρίζει σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μέχρι τη Νεοκαισάρεια».

Από την Εγνατία οδό μέχρι το Επισκοπικό, η Περιφέρεια Ηπείρου «επενδύει» σε κόμβους («απλούς και μη») ένα ποσό 8 εκατ. ευρώ. Πέραν του κόμβου στο Επισκοπικό, υπάρχουν οι δύο ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι στη Νεοκαισάρεια (κόστος σύμβασης 627.000 ευρώ, με ανάδοχο την ΟΔΟΚΑΤ) που ολοκληρώνονται και οι δύο ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι στο ύψος της Εγνατίας οδού, οι οποίοι δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη (1,2 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την «Εργοδυναμική Πατρών» και πάλι).

Διαβάστε: Ένα «κομβικό» σκηνικό στα Γιάννενα

Όλα αυτά έχουν σχεδιαστεί κατά περίπτωση, κι όχι συνολικά. Η περιφερειακή αρχή δεν παρουσίασε ποτέ έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για το τμήμα αυτό της εθνικής οδού, που αποτελεί επί της ουσίας περιαστική οδό και που συνεχίζει να χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό ως εναλλακτική διαδρομή της Ιόνιας οδού, από το ύψος του Αβγού μέχρι την Εγνατία οδό. Όπως είπε και ο κ. Καχριμάνης, η πολιτική επιλογή για την ανακατασκευή του δρόμου είναι «κομμάτι κομμάτι»…

Και μια σημείωση: Η Εγνατία οδός, στη συνάντησή της με την εθνική οδό, παραμένει και θα παραμείνει χωρίς ανισόπεδο κόμβο.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back