ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα ερωτηματικό πάνω από το αεροδρόμιο Ιωαννίνων

Εικόνα του άρθρου Ένα ερωτηματικό πάνω από το αεροδρόμιο Ιωαννίνων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/08/2023, 13:43
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα θέμα που δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται, σχετικά με το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αποκαλύπτει το Documento με δημοσίευμά του και έχει σχέση με την ασφάλεια της υποδομής.

Συγκεκριμένα, η εφημερίδα επικαλείται έγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής –τη φετινή έκθεση Δέσμης Παραβάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής-, με τα οποία η Ελλάδα καλείται να λάβει μέτρα και να συμμορφωθεί με τους ενωσιακούς κανόνες για τις πτητικές λειτουργίες και τα αεροδρόμια.

Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι «10 αεροδρόμια έχουν χαρακτηριστεί από την ΥΠΑ και τον EASA ως μη δεόντως πιστοποιημένα σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) 2018/1139».

Ένα από αυτά, είναι και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Επίσης, περιλαμβάνονται και 4 στρατιωτικά αεροδρόμια που παρέχουν και πολιτικές υπηρεσίες.

Η έκθεση αναφέρει ότι η Ελλάδα α) δεν συμμορφώνεται ως προς τους ελέγχους ασφάλειας των αεροπορικών εταιρειών, β) δεν συμμορφώνεται ως προς την πιστοποίηση δέκα αεροδρομίων γ) δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις για το επίπεδο ασφάλειας τεσσάρων στρατιωτικών αεροδρομίων που χρησιμοποιούνται και ως πολιτικά.

Παλιότερα, η ΕΕ είχε αρνηθεί να δώσει περισσότερα στοιχεία για τα αεροδρόμια και ποια είναι αυτά. Το ίδιο έπραξε και τώρα.

Το Documento απευθύνθηκε στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία επιβεβαίωσε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι πρόκειται για τα εξής αεροδρόμια:

Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Καρπάθου, Κυθήρων, Λήμνου, Μήλου, Σητείας, Σύρου, Χίου και Ηρακλείου. Τα τέσσερα στρατιωτικά αεροδρόμια είναι τα Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου και Σκύρου.

Τι λέει όμως η συγκεκριμένη οδηγία της ΕΕ:

Πρόκειται καταρχάς για την απόφαση 4ης Ιουλίου 2018 που θεσπίζει κοινούς κανόνες στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας.

Μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επισημάνσεις, είναι η 41:

«Θα πρέπει να καθιερωθεί ένας υποστηρικτικός μηχανισμός εποπτείας σε καταστάσεις όπου επαληθευμένα στοιχεία σχετικά με την ασφάλεια τα οποία προέρχονται από ελέγχους και άλλες δραστηριότητες παρακολούθησης που διεξάγει ο Οργανισμός καταδεικνύουν σοβαρή και συνεχιζόμενη αδυναμία κράτους μέλους να εκτελεί αποτελεσματικά ορισμένα ή όλα τα σχετικά με την πιστοποίηση, εποπτεία και επιβολή καθήκοντά του δυνάμει του παρόντος κανονισμού και όπου οι καταστάσεις αυτές θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας. Στις περιπτώσεις αυτές, ο Οργανισμός και το οικείο κράτος μέλος θα πρέπει, κατ' αίτηση της Επιτροπής, να διαμορφώσουν προσωρινό πρόγραμμα τεχνικής συνδρομής ώστε να βοηθηθεί το οικείο κράτος μέλος στην άρση των διαπιστωθέντων ελλείψεων».

Η ΑΠΑ, σύμφωνα με το Documento, απάντησε ότι ««παρέλαβε ανοιχτά θέματα ασφάλειας αεροδρομίων, όπως ενδεικτικά, τα μη δεόντως πιστοποιημένα κρατικά αεροδρόμια, κάτι που οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές είχαν διαπιστώσει ήδη από τις αρχές του 2018, καθότι η προθεσμία χορήγησης πιστοποιητικών αεροδρομίου σε εφαρμογή σχετικών κανονιστικών διατάξεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης παρήλθε την 31η Δεκεμβρίου 2017».

Φυσικά, όλα αυτά δεν βοηθάνε την αξιοπιστία της υποδομής που προβάλλεται ως «προορισμός», αλλά τελικά, δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικός για τις εταιρίες, παρά την ευκαιριακή χρήση του.

Ειδικά σε εποχές που ζητήματα (και) ασφαλείας στον μεταφορικό τομέα στην Ελλάδα, είναι συνεχώς στο προσκήνιο...

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back