ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΕΚ: Κανόνες ισορροπίας μεταξύ ορίων ρύπανσης και αυτοκινητοβιομηχανιών

Εικόνα του άρθρου ΕΚ: Κανόνες ισορροπίας μεταξύ ορίων ρύπανσης και αυτοκινητοβιομηχανιών
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 13/03/2024, 20:58
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τετάρτη με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών για ορισμένα οχήματα σε μια συμφωνία που αποδυνάμωσε την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από αντιρρήσεις ορισμένων κρατών μελών.

Οι νέοι κανόνες διατηρούν το status quo για τα όρια ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αλλά θέτουν αυστηρότερα όρια για τα λεωφορεία και τα φορτηγά.


Διαβάστε: 

ACEA: Το Euro 7 θα αυξήσει το κόστος των αυτοκινήτων

«Euro 7», το νέο σύστημα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν να δουν


Επίσης, για πρώτη φορά, τα πρότυπα της ΕΕ θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων από το φρένο για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και ελάχιστες απαιτήσεις επιδόσεων για την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.

Καλύτερη ενημέρωση

Ένα περιβαλλοντικό «διαβατήριο οχήματος» θα διατίθεται για κάθε όχημα και θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης, όπως τα όρια εκπομπών ρύπων, οι εκπομπές CO2, η κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ηλεκτρική αυτονομία και η ανθεκτικότητα της μπαταρίας. Οι χρήστες των οχημάτων θα έχουν επίσης πρόσβαση σε επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την μπαταρία, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες.

Από την πρώτη έκδοση κανονισμών, γνωστή ως «Euro 1», το 1992, η ΕΕ αυστηροποίησε σταδιακά τα όρια εκπομπών των οχημάτων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την τελευταία δέσμη κανόνων, «Euro 7», το 2022.

Οι νέοι κανόνες, οι οποίοι εξακολουθούν να χρειάζονται την τελική επίσημη έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, θα ισχύουν για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά από τον Ιούλιο του 2030 και για τα λεωφορεία και τα φορτηγά 12 μήνες αργότερα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αρχικά προτείνει αυστηρότερα όρια που θα ξεκινούσαν από τα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και από τα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Η κύρια πολιτική της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα είναι ένας ξεχωριστός νόμος που θα απαγορεύει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 στην ΕΕ από το 2035.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Τσεχική Δημοκρατία είχαν πιέσει για την αποδυνάμωση του Euro 7. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 πρόκειται να απαγορευτούν, είπαν ότι θα ήταν καλύτερο να επικεντρωθούν οι επενδύσεις στην ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για να καλυφθεί αυτή η μελλοντική ζήτηση.

Ο εισηγητής Alexandr Vondra (Συντηρητικοί, Τσεχία) δήλωσε: «Πετύχαμε την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα νέα μικρότερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν οικονομικά προσιτά και ταυτόχρονα να δώσουμε τη δυνατότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τον αναμενόμενο μετασχηματισμό του τομέα. Η ΕΕ θα αντιμετωπίσει επίσης τις εκπομπές από τα φρένα και τα ελαστικά και θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της μπαταρίας.»

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back