ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

«Euro 7», το νέο σύστημα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν να δουν

Εικόνα του άρθρου «Euro 7», το νέο σύστημα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν να δουν
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/03/2023, 15:08
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιστέκονται στους προτεινόμενους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων, οι οποίοι, όπως υποστηρίζουν, είναι πολύ δαπανηροί, βιαστικοί και περιττοί, αλλά οι οποίοι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι απαραίτητοι για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την αποτροπή επανάληψης του σκανδάλου Dieselgate.

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νομοθέτες θα διαπραγματευτούν φέτος τις προτάσεις για τους κανόνες του «Euro 7» σχετικά με αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων -για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά όχι για τα βενζινοκίνητα- και για τα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.

Η πρόταση της Επιτροπής διευρύνει τις δοκιμές εκπομπών σε πραγματική οδήγηση και προσθέτει συνεχείς δοκιμές εκπομπών μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης επί του οχήματος.

Το Euro 7 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Οι κανόνες θα καλύπτουν επίσης τις εκπομπές ρύπων των ελαστικών και των φρένων.

Στελέχη όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares λένε ότι οι κανόνες είναι «άχρηστοι», ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) και αρχίζουν να καταργούν σταδιακά τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.

To λόμπι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποστηρίζει ότι το Euro 7 θα αυξήσει τις τιμές των νέων αυτοκινήτων κατά 2.000 ευρώ και ένα στέλεχος της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας Skoda υποστήριξε ότι η μονάδα της Volkswagen θα πρέπει να καταργήσει 3.000 θέσεις εργασίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Iveco Gerrit Marx χαρακτήρισε τις προτάσεις «απλά ηλίθιες».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι το Euro 7 θα μπορούσε να προσθέσει έως και 150 ευρώ στις τιμές των αυτοκινήτων και 2.600 ευρώ για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Ο ACEA λέει ότι η μείωση των ρύπων από το Euro 7 θα είναι ελάχιστη. Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι θα είναι σημαντικές.

Ο Mattias Johansson, επικεφαλής των κυβερνητικών υποθέσεων της Volvo Cars (VOLCARb.ST), δήλωσε στο Reuters ότι η προθεσμία του 2025 δεν αφήνει «πρακτικά κανένα λογικό χρονικό περιθώριο» για να γίνουν αλλαγές στους κινητήρες και δεν υπάρχουν λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες δοκιμών. Η Volvo έχει δεσμευτεί να είναι πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2030.

Πηγή: Reuters

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back