Οι προτεινόμενοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων Euro 7 θα αυξήσει το κόστος κατασκευής αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων από 4 έως 10 φορές υψηλότερα από τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσε ο ευρωπαϊκός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας, επικαλούμενος νέα μελέτη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέφερε ότι μελέτη της εταιρείας συμβούλων Frontier Economics διαπίστωσε ότι το άμεσο κόστος για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και τα φορτηγά -συμπεριλαμβανομένων των δαπανών έγκρισης τύπου, επενδύσεων και εξοπλισμού- για τη συμμόρφωση με το Euro 7 θα ανέλθει σε 1.862 ευρώ ανά όχημα, έναντι 184 ευρώ ανά όχημα σύμφωνα με την εκτίμηση της Επιτροπής.
Η μελέτη αναφέρει ότι το άμεσο κόστος για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα είναι κατά μέσο όρο 11.707 ευρώ ανά όχημα, σε σύγκριση με την εκτίμηση της Επιτροπής για 2.765 ευρώ.
Ο ACEA δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές και τις εταιρείες που αγοράζουν αυτά τα οχήματα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη.
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA Sigrid de Vries. «Ωστόσο, το Euro 7 δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος».
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει κατά του Euro 7, υποστηρίζοντας ότι οι κανονισμοί είναι πολύ δαπανηροί και περιττοί, επειδή η βιομηχανία δαπανά δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων (EV).
Αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι οι κανονισμοί είναι απαραίτητοι για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών και την αποτροπή επανάληψης του λεγόμενου σκανδάλου εκπομπών Dieselgate της Volkswagen AG το 2015.
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα διαπραγματευτούν φέτος προτάσεις για αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές των πετρελαιοκίνητων -αλλά όχι των βενζινοκίνητων- αυτοκινήτων και για τα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.
Το Euro 7 θα τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε ότι η χώρα και οι σύμμαχοί της στην ΕΕ «έχουν τους αριθμούς» για να μπλοκάρουν το Euro 7.
Εκτός της Ιταλίας άλλα επτά κράτη (Γαλλία, Τσεχία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβακία) της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης ζήτησαν από το νομοθετικό της σώμα να ακυρώσει τα σχέδια της για το Euro 7, λέγοντας ότι είναι υπερβολικά φιλόδοξα και μη ρεαλιστικά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.