ΕΛΛΑΔΑ

Αγωγός ΤΑΡ: Το 2020 σε εμπορική λειτουργία

Εικόνα του άρθρου Αγωγός ΤΑΡ: Το 2020 σε εμπορική λειτουργία
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Πατέλης
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/03/2018, 13:58
ΕΛΛΑΔΑ

Τον Νοέμβριο του 2018 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή, στα μέσα του 2019 θα ξεκινήσουν οι δοκιμές με την εισαγωγή υδρογονανθράκων και το 2020 το έργο θα είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία.

Πρόκειται για το ελληνικό τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ, μήκους 550 χιλιομέτρων, που ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου και καταλήγει στα ελληνοαλβανικά σύνορα, στην Κρυσταλλοπηγή της Καστοριάς.

Την παραπάνω ανακοίνωση έκανε η διευθύντρια του έργου για την Ελλάδα Κατερίνα Παπαλεξανδρή, στο πλαίσιο ενημέρωσης για την εξέλιξη των εργασιών που πραγματοποιήθηκε στην Καστοριά.

Όμως υπάρχει και μια εκκρεμότητα… 11 χιλιομέτρων: Αφορά το ζήτημα διέλευσης του αγωγού από περιοχή της Καβάλας όπου η χάραξη έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τοπικούς φορείς. Η πρόταση της εταιρίας για παραπομπή του θέματος σε διαιτησία απορρίφθηκε από την άλλη πλευρά. Ωστόσο, η Παπαλεξανδρή επεσήμανε ότι παραμένει ανοιχτή σε διάλογο με στόχο την ολοκλήρωση του έργου στις προθεσμίες που προβλέπονται.

Ο αγωγός θα μεταφέρει σε πρώτη φάση 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, με προοπτική διπλασιασμού της μεταφορικής ικανότητας σε επόμενο στάδιο, στα 20 δισεκατομμύρια κυβικά, ενώ θα συνδέεται σε τρία σημεία (στην Πέλλα την Καστοριά και την Κοζάνη) με το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου.

Η επένδυση για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού φθάνει στο 1,5 δισ. ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αφορά εργολαβίες, προμήθειες υλικών και υπηρεσιών που έχουν ανατεθεί σε ελληνικές επιχειρήσεις. Συνολικά 367 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν υπογράψει σύμβαση συνεργασίας με την κοινοπραξία κατασκευής.

Ο αγωγός διέρχεται από 13 περιφερειακές ενότητες και 140 κοινότητες στη Βόρειο Ελλάδα ενώ διαθέτει 23 συνολικά βαλβιδοστάσια, μέσω των οποίων θα διακόπτεται η ροή, προκειμένου να γίνονται εργασίες συντήρησης ανά τμήμα του αγωγού.

Οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας τόνισαν ότι το έργο κατασκευάζεται με αυστηρές προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος, την αποκατάσταση των εδαφών και την μεγιστοποίηση του οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες.

Όπως επισημάνθηκε ενδεικτικά για τη διέλευση του ποταμού Αξιού έγινε διάτρηση μήκους 1800 μέτρων, από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, προκειμένου να προστατευθεί το οικοσύστημα.

Τα τμήματα του αγωγού συγκολλούνται αυτόματα και αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος ποιότητας της συγκόλλησης τοποθετούνται στο έδαφος, σε βάθος τουλάχιστον 1,3 μέτρα.

Όταν ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του εδάφους, η γη επιστρέφεται στον ιδιοκτήτη της, διαδικασία που έχει ολοκληρωθεί για το 50% περίπου του αγωγού. Λαμβάνεται δείγμα εδάφους πριν και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών το οποίο αναλύεται ενώ είναι συχνό το φαινόμενο οι γεωπόνοι που συνεργάζονται με την Κοινοπραξία να συνιστούν στους αγρότες αλλαγή της καλλιέργειας ανάλογα με την σύσταση του εδάφους στην περιοχή.

Τέλος επισημάνθηκε ότι ο σταθμός συμπίεσης του αερίου στις Φέρες του νομού Έβρου θα τροφοδοτεί και το δίκτυο τηλεθέρμανσης της περιοχής.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back