Σε λίγο καιρό, όσοι μετακινούνται με το αστικό ΚΤΕΛ από και προς διάφορα δημοτικά διαμερίσματα του δήμου Ιωαννιτών θα πληρώνουν λιγότερα για το εισιτήριό τους. Το δημοτικό συμβούλιο, στη χτεσινοβραδινή του συνεδρίαση, έδωσε το «πράσινο φως», κατά πλειοψηφία, για την επιδότηση του εισιτηρίου με στόχο την ελάφρυνση των νοικοκυριών. Η συμφωνία της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. και του Δήμου, μόλις υπογραφεί, θα ισχύει για 12 μήνες. Η επιδότηση του Δήμου για το χρονικό αυτό διάστημα θα φτάσει στα 115.000 ευρώ.
Η συζήτηση ωστόσο στο δημοτικό συμβούλιο δεν ήταν καθόλου εύκολη, από τη στιγμή δε που στην εξίσωση μπαίνουν διάφοροι παράγοντες: από το έτσι κι αλλιώς ακριβό εισιτήριο μέχρι τις (μονοπωλιακές) αδυναμίες του αστικού ΚΤΕΛ αλλά και τις πολιτικές προσεγγίσεις του όλου ζητήματος. Η κόντρα μεταξύ δημοτικής αρχής και αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν έντονη, όπως και αυτή μεταξύ των δύο ΚΤΕΛ -του αστικού και του υπεραστικού. Από τη μια μεριά ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Στέφανος Μουστακλής και από την άλλη ο δημοτικός σύμβουλος Γρηγόρης Γκίκας, ο εισηγητής της παράταξης του Νίκου Γκόντα και πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Η βασική αντιπολιτευτική γραμμή της παράταξης «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία» του κ. Γκόντα στηρίχτηκε στην εισήγηση του κ. Γκίκα, σύμφωνα με την οποία το σύστημα ζωνών για τον καθορισμό του κομίστρου του αστικού ΚΤΕΛ είναι λάθος. Υποστήριξε δηλαδή ότι τόσα χρόνια οι Γιαννιώτες πληρώνουν ακριβότερο εισιτήριο από αυτό που ορίζει η νομοθεσία και ότι η δημοτική αρχή έρχεται να μειώσει το εισιτήριο στο επίπεδο που θα έπρεπε να είναι έτσι κι αλλιώς.
Όπως είπε ο κ. Γκίκας, «η νομοθεσία ορίζει ως α’ ζώνη την περιοχή που περικλείεται από πολυγωνική γραμμή, κορυφές της οποίας είναι τα σημεία επί των οδών τα οποία απέχουν οδικώς από το κέντρο της πόλης 6 χιλιόμετρα… Ο Κατσικάς, για παράδειγμα, απέχει 6 χιλιόμετρα και θα έπρεπε να είναι στην α’ και όχι στη β’ ζώνη. Ο επιβάτης θα έπρεπε να πληρώνει 1,20 ευρώ και όχι 1,70 που είναι σήμερα. Να επιδοτήσουμε ως Δήμος το εισιτήριο αλλά όχι για να πάει εκεί που θα έπρεπε να είναι». Η παράταξη του κ. Γκόντα ζήτησε δε να αναβληθεί η συνεδρίαση, για να γίνει αναπροσαρμογή των ζωνών.
Τα όσα είπε ο δημοτικός σύμβουλος προκάλεσαν σε πρώτη φάση την έντονη αντίδραση του κ. Μουστακλή, ο οποίος έκανε λόγο για «πυροτέχνημα». «Στον Κατσικά, το αστικό λεωφορείο δεν πάει με τον χάρτη της google. Τα δρομολόγια έχουν προκύψει από παλιότερη μελέτη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου. Το αστικό λεωφορείο δεν πάει κατευθείαν στον Κατσικά, αλλά περνάει από Ανατολή και πάει λέγοντας. Δεν είμαστε ταξί» τόνισε, ερμηνεύοντας προφανώς τα περί «πολυγωνικής γραμμής» που αναφέρονται στη νομοθεσία.
Ο κ. Μουστακλής άφησε δε να εννοηθεί ότι η παρέμβαση του κ. Γκίκα γίνεται για «πολιτικούς λόγους». Για «μικροπολιτική» των παρατάξεων που αντιδρούν στη μείωση του εισιτηρίου έκανε και ο… Νίκος Τσόλης ο οποίος διαφοροποιήθηκε από τη θέση της παράταξής του και αμφισβήτησε παράλληλα τις προθέσεις του κ. Γκίκα.
Τις προθέσεις του κ. Γκίκα αμφισβήτησε και ο ίδιος ο δήμαρχος Θωμάς Μπέγκας, ο οποίος αναρωτήθηκε για ποιο λόγο ο δημοτικός σύμβουλος δεν ενημέρωσε τον Δήμο τόσα χρόνια για το ζήτημα που έθεσε και επέλεξε αυτή τη χρονική στιγμή «που η δημοτική αρχή παίρνει ένα ακόμη σημαντικό μέτρο για την κοινωνική πολιτική».
ΠΟΙΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΕΠΙΔΟΤΗΘΟΥΝ
Επί της απόφασης, όσοι θα μετακινούνται από ή προς τα Μάρμαρα, Κάτω Μάρμαρα, Σταυράκι, Κουτσελιό, Μπάφρα, Καισάρεια, Πεδινή, Νεοχωρόπουλο, Κρύα και Αμφιθέα θα πληρώνουν 1,20 ευρώ (από 1,70) και 0,60 ευρώ για το μειωμένο (από 0,80).
Όσοι θα μετακινούνται από ή προς Λογγάδες, Βασιλική, Δροσοχώρι, Ηλιόκαλη, Πλατανιά, Χαροκόπι, Μουζακαίοι, Μπιζάνι, Επισκοπικό, Αμπελιά, Κοσμηρά, Ασβεστοχώρι, Κόντσικα, Αγία Μαρίνα, Κρανούλα, Λυκόστομο και Περίβλεπτο θα πληρώνουν 1,70 ευρώ (από 2,20 ευρώ) και 0,80 ευρώ για το μειωμένο (από 1,10 ευρώ).
Φθηνότερο θα είναι το εισιτήριο από ή προς τον Κατσικά –από 1,70 ευρώ στο 1,20 ευρώ το κανονικό εισιτήριο και από 0,80 ευρώ στο 0,60 ευρώ το μειωμένο εισιτήριο. Μόνο που εδώ υπάρχει μια ιδιομορφία. Το φθηνότερο εισιτήριο θα ισχύει για συγκεκριμένες ώρες: από τις 06:00 έως τις 09:00 και από τις 13:30 έως τις 15:30, καθώς κρίθηκε ότι δεν μπορεί να καλύψει ο Δήμος τον πολύ μεγάλο όγκο επιβατών της συγκεκριμένης διαδρομής. Σύμφωνα με την εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Θωμά Γιωτίτσα, οι συγκεκριμένες ώρες επιλέχθηκαν «για την καλύτερη καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, θεωρώντας ότι η μεταφορά διαφόρων υπηρεσιών του Δήμου στο εν λόγω δημοτικό διαμέρισμα (π.χ. Πολεοδομία), θα καταστήσει αναγκαία την αύξηση των μετακινήσεων από και προς τη συγκεκριμένη περιοχή».
Πέραν της επιδότησης του εισιτηρίου, στη σύμβαση θα περιλαμβάνονται και η επέκταση ή δημιουργία νέων δρομολογίων στην Ολυμπιάδα, στα Μέλανδρα, στο Νεοχωρόπουλο και «όπου καταστεί αναγκαίο, και αφού παρατηρηθούν και καταγραφούν σε συστηματική βάση οι μεταβολές στις μετακινήσεις των πολιτών μετά το μειωμένο εισιτήριο» όπως είπε ο κ. Γιωτίτσας.