Οι σεναριογράφοι του Χόλιγουντ γράφουν εδώ και δεκαετίες σενάρια επιστημονικής φαντασίας με μηχανές που καταλαμβάνουν τον κόσμο. Τώρα, αγωνίζονται για να διασφαλίσουν ότι τα ρομπότ δεν θα πάρουν τις δουλειές τους.
Η Συντεχνία Συγγραφέων της Αμερικής (WGA) επιδιώκει, μεταξύ άλλων, να περιορίσει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη συγγραφή σεναρίων για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τα στούντιο του Χόλιγουντ, που μάχονται για να καταστήσουν τις υπηρεσίες streaming κερδοφόρες και αντιμετωπίζουν τη συρρίκνωση των διαφημιστικών εσόδων, έχουν απορρίψει αυτή την ιδέα, λέγοντας ότι θα ήταν ανοιχτά στο να συζητήσουν τις νέες τεχνολογίες μία φορά τον χρόνο, σύμφωνα με τη συντεχνία.
Η διαμάχη για την AI είναι ένα από τα πολλά ζητήματα που οδήγησαν τους σεναριογράφους του Χόλιγουντ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση να απεργήσουν τη Δευτέρα, σηματοδοτώντας την πρώτη στάση εργασίας εδώ και 15 χρόνια.
Αν και το ζήτημα είναι ένα από τα τελευταία σημεία που περιγράφονται σε μια περίληψη των διαπραγματευτικών σημείων της WGA, πολλά από τα οποία επικεντρώνονται στη βελτίωση των αποζημιώσεων στην εποχή του streaming, η συζήτηση για τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική διαδικασία θα καθορίσει το μέλλον της ψυχαγωγίας για τις επόμενες δεκαετίες.
Ο σεναριογράφος Τζον Όγκαστ, μέλος της επιτροπής διαπραγματεύσεων της WGA, δήλωσε ότι οι σεναριογράφοι έχουν δύο ανησυχίες σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη.
«Δεν θέλουμε το υλικό μας να τους ‘ταΐζει’ και επίσης δεν θέλουμε να διορθώνουμε τα πρώτα τους πρόχειρα προσχέδια», είπε.
Πρόκειται για μια ταχέως αναπτυσσόμενη, πολύπλευρη τεχνολογία που έχει σαρώσει την παγκόσμια βιομηχανία.
Στο Χόλιγουντ, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά να σβηστούν οι ρυτίδες από το πρόσωπο ενός γερασμένου καλλιτέχνη, να καθαριστεί η ελεύθερη χρήση των f-bombs από έναν ηθοποιό και να σχεδιαστούν ταινίες μικρού μήκους με τη βοήθεια του Dall-E της OpenAI, το οποίο μπορεί να δημιουργήσει ρεαλιστικές εικόνες. Ορισμένοι συγγραφείς πειραματίζονται με τη δημιουργία σεναρίων.
Οι συγγραφείς φοβούνται ότι θα παραγκωνιστούν, ή τουλάχιστον θα υποβαθμιστούν.
Το συνδικάτο πρότεινε ότι το υλικό που παράγεται από ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί «λογοτεχνικό υλικό» ή «πηγαίο υλικό», όροι που έχουν ήδη οριστεί στη σύμβασή τους.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι αν ένα στέλεχος του στούντιο παρέδιδε σε έναν συγγραφέα ένα σενάριο που είχε δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη για να το αναθεωρήσει, ο συγγραφέας δεν θα μπορούσε να πληρωθεί με χαμηλότερη αμοιβή για το ξαναγράψιμο ή το ρετουσάρισμα.
Το συνδικάτο υποστηρίζει ότι τα υπάρχοντα σενάρια δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης, γεγονός που θα άνοιγε την πόρτα στην κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η επικεφαλής διαπραγματευτής της WGA, Έλεν Στάτζμαν, δήλωσε ότι ορισμένα μέλη έχουν έναν άλλο όρο για την τεχνητή νοημοσύνη: «μηχανές λογοκλοπής».
«Έχουμε κάνει μια λογική πρόταση ότι η εταιρεία θα πρέπει να κρατήσει την τεχνητή νοημοσύνη μακριά από τη συγγραφή τηλεοπτικών και κινηματογραφικών έργων και να μην προσπαθήσει να αντικαταστήσει τους συγγραφείς», είπε.
Με πληροφορίες από Reuters. Φωτογραφία: Jay L. Clendenin/Los Angeles Times