Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 8-10-2019, 14:59
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με τιμή που θα κυμανθεί λίγο πάνω από το 1 ευρώ το λίτρο και πάλι δηλαδή πανάκριβα για τους καταναλωτές, θα ξεκινήσει από την ερχόμενη Τρίτη η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης.

Επίσης, την επόμενη εβδομάδα θα βγει η υπουργική απόφαση για το επίδομα, το οποίο αναμένεται αυξημένο.

Πιο αναλυτικά:

Το 1,02 ευρώ το λίτρο που εκτιμούν οι εταιρίες ότι θα είναι η αρχική τιμή, θα είναι φθηνότερη κατά 10 λεπτά σχεδόν, από πέρυσι, οπότε και σημειώθηκε ρεκόρ ακρίβειας.

Στο μεταξύ, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ ανακοίνωσε ότι «στο πλαίσιο των δυνατοτήτων» θα δοθεί αύξηση στο επίδομα.

Επίσης, ανακοίνωσε ότι τα κριτήρια θα είναι διευρυμένα και η προκαταβολή θα δοθεί ανάλογα με τη ζώνη.

Τα σενάρια αύξησης, φτάνουν την επιδότηση κοντά στα 0,20 ευρώ ανά λίτρο.

Φέτος, για ένα ποσό περίπου 630 ευρώ, η επιδότηση που δόθηκε ήταν λίγο πάνω από 100 ευρώ. Φυσικά, παίζουν ρόλο τα κριτήρια και η «ζώνη επιδόματος». Τα Γιάννενα, αρχικά ήταν στη Β’ ζώνη και το 2016 εντάχθηκαν στην Α’.

Στο μεταξύ και ενώ για μια ακόμα χρονιά η θέρμανση κοστίζει πανάκριβα στα νοικοκυριά, ενώ οι κυβερνήσεις συνεχίζουν την επιδοματική πολιτική (μιας και η «πάταξη του λαθρεμπορίου» μάλλον απέτυχε), οι βενζινοπώλες ζητάνε μείωση της φορολογίας.

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας εκτιμάει ότι η τιμή εκκίνησης του πετρελαίου θέρμανσης θα είναι περί τα 9,5 - 10 λεπτά χαμηλότερη από την τιμή εκκίνησης του 2018 (από 1,145 στο 1,05 Euro/λίτρο). Ως προς αυτό, οι καταναλωτές θα έχουν μια ωφέλεια περί τα 95-100 ευρώ το χιλιόλιτρο.

«Ωστόσο, ανεξαρτήτως της διακύμανσης των τιμών, η βαριά φορολογία απλώνει τη σκιά της στο πλέον βασικό μέσο θέρμανσης του πληθυσμού και κάνει τις τιμές απλησίαστες για μεγάλο μέρος των νοικοκυριών», προσθέτει η Ομοσπονδία.

Υποστηρίζει εξάλλου ότι από τότε που οι κυβερνήσεις επέβαλαν αλλεπάλληλες αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) συμπαρασύροντας και την αύξηση του ΦΠΑ, «όχι μόνο δεν εισπράχθηκαν τα προσδοκώμενα έσοδα του κράτους, αλλά είχαμε σειρά σοβαρών παρενεργειών όπως η καύση υλικών που επιβάρυναν πολλαπλώς το περιβάλλον, η ένταση του παραεμπορίου - λαθρεμπορίου, η μείωση του μεταφορικού έργου, η μείωση της αποδοτικότητας των ενεργοβόρων τομέων της οικονομίας, η αύξηση τιμών σε είδη εξαρτώμενα από την κατανάλωση πετρελαίου και το χειρότερο, η υπονόμευση της υγείας των πληθυσμών που αδυνατούσαν να εξασφαλίσουν θέρμανση».

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3