Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 10-02-2020, 09:50
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στην Εγνατία ξεκαθαρίζουν κάποια ζητήματα, σχετικά με την… αναντιστοιχία νέων διοδίων και κατάστασης του οδοστρώματος στο δρόμο.

Καταρχάς, ξεκαθαρίζουν ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν έχει ουδεμία εμπλοκή στην πολιτική των διοδίων, δηλαδή στο σχεδιασμό, τη χωροθέτηση και την τιμολόγηση.

«Όλα αυτά  έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά και εν κρυπτώ από το ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, έχουν νομοθετηθεί τον Ιούνιο 2018, με τους εκβιασμούς των μνημονιακών αξιολογήσεων από την προηγούμενη Κυβέρνηση και δυστυχώς συνεχίζουν να υλοποιούνται κατά γράμμα και από την παρούσα κυβέρνηση» τονίζουν, αποκαλύπτοντας μια κάπως… σουρεαλιστική αναντιστοιχία.

Προσθέτουν επίσης ότι το ΤΑΙΠΕΔ χωροθετεί και τιμολογεί διόδια «με αποκλειστικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των υποψήφιων παραχωρησιούχων, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τις τοπικές κοινωνίες που θα επιβαρύνονται με διαρκώς πολλαπλασιαζόμενα διόδια».

Προειδοποιούν ότι το κόστος των μετακινήσεων θα αυξηθεί στο 300% και η χρέωση από 3 λεπτά το χιλιόμετρο, θα φτάσει τα 7 τελικά. Κατηγορούν το ΤΑΙΠΕΔ ότι δεν έκανε κανενός είδους διαβούλευση ή διαπραγμάτευση με τοπικούς φορείς και παράγοντες και «ούτε καν ενημέρωσε το Υπουργείο Υποδομών, που θεσμικά είναι αρμόδιο για τον εθνικό σχεδιασμό της συγκοινωνιακής πολιτικής».

Οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι δεν φταίει η Εγνατία για τα διόδια, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Υποδομών, ως καθύλην αρμόδια όργανα. «Οι εργαζόμενοι, μέσω του σωματείου τους αντέδρασαν σθεναρά στην δημοπράτηση των διοδίων με συνεχόμενες μαζικές συνελεύσεις (σε κάποιες παραβρέθηκε και ο πρώην υπουργός υποδομών προσπαθώντας να σπάσει την απεργία), οι οποίες κατέληγαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις (περί τις 10 τον αριθμό) την ημέρα των διαγωνισμών κατασκευής των διοδίων. Η τότε κυβέρνηση σε πλήρη στοίχισή της με το ΤΑΙΠΕΔ και τους τοποτηρητές του εντός της εταιρείας, βρήκε τρόπο να δημοπρατήσει τα διόδια», τονίζουν.

Για το δε οδόστρωμα που όντως, δεν περνάει τις καλύτερές του μέρες, οι εργαζόμενοι παραδέχονται ότι το έργο «γερνάει» και απαιτεί άμεσα εργασίες αποκατάστασης (βαριάς συντήρησης) κυρίως των οδοστρωμάτων, που είναι πιο κοστοβόρες.

Αναφέρουν ότι αυτό το γνώριζε και το ΤΑΙΠΕΔ, ήδη από το 2012.

Σημειωτέον ότι στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.», την εταιρεία που κατασκεύασε τον αυτοκινητόδρομο, έχει εκχωρηθεί προσωρινά από το ΤΑΙΠΕΔ η υποχρέωση να συντηρεί και λειτουργεί την οδό μέχρι την παραχώρησή της.

Το ενδιαφέρον είναι ότι τα διόδια που καταβάλλονται στην Εγνατία δεν προορίζονται για τη συντήρηση του έργου, αλλά όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, πάνε στις τράπεζες.

«Το ΤΑΙΠΕΔ, που εκτός από τα δικαιώματα  συντήρησης της Εγνατίας Οδού κατέχει και το δικαίωμα ψήφου της μετοχής της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε., έχει αδιαφορήσει επιδεικτικά στο να αποτρέψει την κατάσχεση των εσόδων διοδίων από τα τραπεζικά ιδρύματα και στο να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την ασφαλή λειτουργία της οδού» καταγγέλλουν.

Ανάμεσα σε άλλα, σημειώνουν ότι την ευθύνη για την κατάσταση στο δρόμο φέρει κατά κύριο λόγο το ΤΑΙΠΕΔ και ότι «υπάρχει διαφορετικός δρόμος και είναι απόλυτα εφικτός,

ώστε να εξασφαλίζεται ταυτόχρονα η απαιτούμενη συντήρηση της Εγνατίας Οδού και η διατήρηση των διοδίων σε κοινωνικά αποδεκτά επίπεδα».

Αυτός, όπως τονίζουν, είναι η διάθεση των ποσών για τη συντήρηση, μετά την προσεχή ολοκλήρωση της υποχρέωσης στις τράπεζες. «Αυτό είναι ίσως που φοβάται περισσότερο το ΤΑΙΠΕΔ και για αυτό επιθυμεί να ολοκληρώσει την παραχώρηση, πριν η Εγνατία Οδός ΑΕ αποκτήσει ισχυρή κερδοφορία από τις εισπράξεις των διοδίων» καταλήγουν.



200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2