Μέχρι πρότινος το ταξίδι από τα Γιάννενα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, ήταν μια σχετικά οικονομική διαδρομή, ακόμα και τα τελευταία δύο χρόνια, κατά τα οποία η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει τα όρια οικονομικής αντοχής (και ανοχής).
Βασικός λόγος ήταν το χαμηλό κόστος των διοδίων.
Αυτό, με την ιδιωτικοποίηση του οδικού άξονα και των καθέτων του και την παραχώρησή του στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (η οποία πλέον κατέχει όλους τους οδικούς άξονες που οδηγούν στα Γιάννενα)-EGIS, αλλάζει.
Το κόστος των διοδίων, μόνο στους δύο σταθμούς του νομού Ιωαννίνων αυξάνεται κατά 29%, σύμφωνα με το ΦΕΚ που υπέγραψε η κυβέρνηση.
Το κόστος του ταξιδιού λοιπόν, διαμορφώνεται ως εξής, κατά προσέγγιση και με υπολογισμένα καύσιμα με βάση μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα το χλμ και τις τιμές της βενζίνης στο νομό Ιωαννίνων στις 28 Μαρτίου 2024 (1,928 ευρώ το λίτρο απλή αμόλυβδη):
Απόσταση 261 χλμ
Μάρτιος 2024
Κόστος βενζίνης 32,62 ευρώ
Διόδια: 8,7 ευρώ
Σύνολο: 41,32 ευρώ
Το ίδιο ταξίδι πέρυσι, κόστιζε ως εξής:
Κόστος βενζίνης: 32,11 ευρώ
Διόδια: 6,7 ευρώ
Σύνολο: 38,81 ευρώ
Τον Μάρτιο του 2019:
Κόστος βενζίνης: 26,84 ευρώ
Διόδια: 6,7 ευρώ
Σύνολο: 33,54 ευρώ
Σημείωση: Από το Νοέμβριο του 2019 λειτουργεί ο σταθμός στο Ωραιόκαστρο, που δεν έχει υπολογιστεί στη διαδρομή. Το αντίτιμο ήταν 0,50 ευρώ για οχήματα και αυξάνεται στα 0,55 ευρώ.