Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Τα 70 χλμ. των 310 εκατ. ευρώ

Εικόνα του άρθρου Τα 70 χλμ. των 310 εκατ. ευρώ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/02/2023, 18:36
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Την προκήρυξη του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο νέος οδικός άξονας των 70 χλμ., που αποτελεί τη συνέχεια της Ιόνιας οδού μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, θα είναι τρίιχνος με ανισόπεδους κόμβους και θα έχει χαρακτηριστικά δρόμου ταχείας κυκλοφορίας. Δεν θα είναι τετράιχνος, αυτοκινητόδρομος, μετά την απόφαση της κυβέρνησης για «σωστή διαστασιολόγηση» του οδικού άξονα.

Το έργο θα γίνει με το σύστημα μελέτη-κατασκευή. Κι αυτό επειδή προφανώς δεν είναι έτοιμες όλες οι μελέτες. Το αντικείμενο του έργου αφορά τη μελέτη-κατασκευή του τμήματος από Γιάννενα μέχρι Καλπάκι, μήκους 46,4 χλμ, ενώ με προαίρεση θα γίνει η αναβάθμιση το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά» μήκους 32,1 χλμ. (με προαίρεση επίσης και ο ανισόπεδος κόμβος Πασσαρώνος, ένας από τους έξι ανισόπεδους κόμβους που θα γίνουν). 

 Για την ολοκλήρωση του δρόμου, υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα 54 μηνών (από την υπογραφή της σύμβασης).

Στην απόφαση έγκρισης του διαγωνισμού, σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι η κατασκευή του δρόμου όπως είχε σχεδιαστεί προ 15ετίας, με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, είχε έναν προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ με τιμές του 2015. «Καθιστούσε το έργο μη βιώσιμο και μη χρηματοδοτήσιμο από κονδύλια της ΕΕ» επισημαίνει.

Το έργο με χαρακτηριστικά δρόμου ταχείας κυκλοφορίας πια, δεν έχει ενταχθεί ακόμα στο επιχειρησιακό σχέδιο «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του νέου ΕΣΠΑ. Από τις σημερινές δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας φαίνεται όμως ότι το θέμα έχει κλείσει και ότι υπάρχει προέγκριση από την Ε.Ε. Μένει να αποδειχθεί.

Σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σημειώνει: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, δώσαμε μεγάλη μάχη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διότι το έργο αυτό έχει εθνική διάσταση, αναδεικνύει την περιοχή και τη συνδέει με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και την Ήπειρο με τα Δυτικά Βαλκάνια. Είναι ένα έργο που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ένα έργο που βγάζει περιοχές από την απομόνωση».

Ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης, από την πλευρά του, αναφέρει ότι «πρόκειται, λοιπόν, για μία σημαντική ημέρα για την Ήπειρο και όλη τη Δυτική Ελλάδα. Συνεχίζουμε με συνέπεια κάνοντας πράξη τις δεσμεύσεις μας». Και δίνει έμφαση στα οφέλη για την οικονομία της περιοχής από την περίοδο της κατασκευής. Κάνει λόγο για 750 θέσεις εργασίας κατά μέσο όρο στα τέσσερα χρόνια της κατασκευής. «Αντίστοιχα, σχεδόν το 50% του κόστους υλοποίησης θα δαπανηθεί για υλικά, εγχώριας παραγωγής είτε εισαγόμενα, δημιουργώντας περίπου 200 έμμεσες θέσεις κατά την κατασκευαστική περίοδο» προσθέτει.

Σε τοπικό επίπεδο, η πρώτη αντίδραση ήρθε από τη βουλευτή Ιωαννίνων της ΝΔ Μαρία Κεφάλα. «Η κυβέρνηση της Ν.Δ εξαγγέλλει ό,τι μπορεί να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, χωρίς αόριστες υποσχέσεις και δεσμεύσεις κενές περιεχομένου, όπως δυστυχώς έγινε πολλές φορές και για μία σειρά έργων από την προηγούμενη κυβέρνηση» αναφέρει μεταξύ άλλων στη δήλωσή της, χαιρετίζοντας την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.

Αν και με καθυστέρηση, ήρθε λοιπόν και η προκήρυξη του διαγωνισμού για τον δρόμο «Ιωάννινα-Κακαβιά». Με τα δεδομένα των διαγωνιστικών διαδικασιών, οι εργασίες κατασκευής του δρόμου δεν πρόκειται να ξεκινήσουν εντός του 2022.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back