Τον ξεχασμένο οδικό άξονα «Καλπάκι-Κόνιτσα» επαναφέρει στο προσκήνιο ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Σταύρος Καλογιάννης. Ο κ. Καλογιάννης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή ζητώντας από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή να τον ενημερώσει για την πορεία υλοποίησης των μελετών βελτίωσης του οδικού άξονα και την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Ο βουλευτής παραπέμπει δε σε απάντηση του κ. Καραμανλή σε σχετική ερώτησή του τον Ιούλιο του 2020. Σύμφωνα με εκείνη την απάντηση, το σύνολο των μελετών είχε κατατεθεί, ενώ βρισκόταν σε διαδικασία έγκρισης η υπολειπόμενη οριστική μελέτη ενός τεχνικού έργου, συγκεκριμένα μιας γέφυρας μήκους 220 μ. Ο υπουργός είχε πει ότι, μετά την παραλαβή των οριστικών μελετών και του Κτηματολογίου, θα κινηθεί η διαδικασία εξασφάλισης πόρων και η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Οκτώ μήνες μετά, ο κυβερνητικός βουλευτής κ. Καλογιάννης έρχεται να υπενθυμίσει στον υπουργό... τις δεσμεύσεις του. Η μελέτη για τον οδικό αυτόν άξονα είχε ανατεθεί το 2012.
«Ο βελτιωμένος, από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών και σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, άξονας Καλπάκι-Κόνιτσα, θα δώσει ώθηση στην διαπεριφερειακή σύνδεση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, θα τονώσει τις μεταφορές, τον τουρισμό, το εμπόριο και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους Δήμους Κόνιτσας και Πωγωνίου, ως συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαία η προώθησή του» τονίζει ο κ. Καλογιάννης.
Στην ίδια ανακοίνωση, αναφέρει ότι την περίοδο 2015-2019 «επί κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, κανένα νέο έργο υποδομής στη χώρα δεν ωρίμασε, από τεχνική και χρηματοδοτική άποψη, ούτε ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Το έργο Καλπάκι- Κόνιτσα δεν αποτέλεσε εξαίρεση».