Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 12-08-2019, 08:06
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ήπειρος είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες Περιφέρειες στον τουρισμό (και) γιατί ξεκίνησε από πολύ χαμηλά.

Ωστόσο, η ελληνική αγορά, ο Έλληνας επισκέπτης δηλαδή, είναι ακόμα «μαζεμένος», γιατί πολύ απλά, η κρίση έχει χτυπήσει σφοδρά τα εισοδήματα των πολλών (και αυξήσει αυτά των λίγων).

Το προφίλ του Έλληνα τουρίστα στην Ήπειρο ή ακριβέστερα, της Ελληνίδας τουρίστριας, είναι το εξής: 25-44 ετών, έρχεται κυρίως τον Αύγουστο και διαμένει σε μη ενοικιαζόμενο κατάλυμα. Εν ολίγοις, πρόκειται για τον κλασικότερο ελληνικό, καλοκαιρινό τρόπο αναψυχής, με τη «διαφυγή» προς το χωριό και τον τόπο καταγωγής.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ξεκάθαρα ότι το οικονομικό παραμένει μεγάλο πρόβλημα και αφαιρεί την απολύτως απαραίτητη «διακοπή» του καλοκαιριού από πολύ κόσμο. Σε ποσοστό 78,9%, οι πολίτες δεν κάνουν διακοπές λόγω έλλειψης χρημάτων. Σε σχέση με το 2012 που ήταν το έτος της μεγάλης κάμψης, το 2018 παρουσίασε ελαφρά μικρότερη κίνηση. Κοινώς, το ελληνικό τουριστικό προϊόν δεν έχει ανασυστήσει εξ ολοκλήρου τις σχέσεις του με τον Έλληνα καταναλωτή.

Πάντως, στην Ήπειρο οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 16,8%, όπως επίσης αυξήθηκαν και οι διανυκτερεύσεις κατά 17,9%, με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά όμως, που δεν μεταφράζονται ακριβώς σε έσοδα για τον τουρισμό.

Έτσι και αλλιώς, ο ελληνικός τουρισμός, μετά από αρκετά χρόνια αύξησης, φέτος βρίσκεται σε μεταίχμιο. Το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, στην έρευνα συγκυρίας που έχει εκπονήσει, εκτιμάει ότι το 2019 οι πληρότητες θα μειωθούν και οι τιμές, στις βασικές κατηγορίες καταλυμάτων, θα αυξηθούν.

Ακόμα και αν η Ήπειρος έχει ακόμα «καύσιμο» λόγω της προηγούμενης πολύ χαμηλής θέσης της, η αντίληψη για τον τουρισμό και τη θέση του στην οικονομική-παραγωγική διαδικασία, θα χρειαστεί πολύ σύντομα αναθεώρηση και μετατόπιση από την επικίνδυνη ευκολία της θεωρίας περί «βαριάς βιομηχανίας»…

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
elpe-bp 2 Ντοτη3