ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πόσο θα μας κοστίσει μια ιδιωτική Εγνατία;

Εικόνα του άρθρου Πόσο θα μας κοστίσει μια ιδιωτική Εγνατία;
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/11/2017, 11:14
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα παραπάνω άγχος έχουν οι οδηγοί, πέραν της λειτουργίας των διοδίων στην Εγνατία, κάτι αναπόδραστο πλέον: όταν θα ιδιωτικοποιηθεί (γιατί θα ιδιωτικοποιηθεί), θα κοστίζει όσο σήμερα το χιλιόμετρο ή το «ελεύθερο χέρι της αγοράς» θα ζητήσει παραπάνω χρήματα; Χτες, στο περιφερειακό συμβούλιο, ο περιφερειάρχης σε μια αποστροφή του λόγου του εξέφρασε αυτή την ανησυχία, στην οποία απέτυχε να απαντήσει ή έστω να τη διασκεδάσει, η «Ήπειρος ανατροπής» που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ.

Το προεδρείο του περιφερειακού συμβουλίου δεν επέτρεψε στους εκπροσώπους των εργαζόμενων της Εγνατίας να τοποθετηθούν (δεν έχει δείξει άλλωστε ο πρόεδρος ιδιαίτερα… φιλεργατικά αισθήματα μέχρι τώρα). Αν τους επέτρεπε, μεταξύ άλλων θα ακούγονταν ενδιαφέροντα στοιχεία για το κόστος τώρα και μετά, καθώς ο σύλλογος εργαζόμενων στην Εγνατία (από τα πιο δραστήρια και σοβαρά σωματεία της περιοχής), έχει κάνει μέχρι και μελέτη για το κόστος των διοδίων.

Το συμπέρασμα δεν είναι αισιόδοξο. Ο σύλλογος εκτιμάει, με βάση τα δεδομένα και την πληροφόρηση που έχει όντας πολύ κοντά στο αντικείμενο, ότι το κόστος θα διπλασιαστεί.  

Ο σύλλογος λοιπόν, έχει δημιουργήσει ένα μοντέλο εσόδων με βάση το σημερινό κόστος 0,03 ευρώ το χιλιόμετρο και όχι το υπερβολικό 0,07 που ισχύει σε παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους (ενίοτε και μεγαλύτερο). Σημειώνει δε ότι υπάρχει προοδευτικότητα στη χρέωση με πλαφόν το 0,03, μέχρι το 2030, με γνώμονα την προσδοκώμενη αύξηση του ΑΕΠ κ.λπ. Ο σύλλογος επισημαίνει το εξής: «Η χρέωση θα µπορούσε κάλλιστα να παραµείνει στο ύψος των €0,03/ χιλιόµετρο στο διηνεκές, αν το µοναδικό µέληµα της άσκησης θα ήταν η λειτουργία και η συντήρηση του αυτοκινητοδρόµου». Εννοεί δηλαδή ότι κάθε αύξηση στο κόστος, θα γίνει μόνο και μόνο ως «προίκα» στον παραχωρησιούχο…

Επίσης, ο σύλλογος εκτιμάει ότι δεν πρόκειται το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων να λειτουργήσει πριν από το 2022 (για λόγους συντηρητικότητας, όπως επισημαίνει). Πριν από λίγες μέρες πάντως και ενώ τα διόδια ετοιμάζονται, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε δηλώσεις του είπε ότι δεν θα αυξηθεί το κόστος (στην Εγνατία, γιατί στην Ιόνια είναι ήδη… στα ουράνια) και ότι το νέο σύστημα επίκειται άμεσα. Για να δούμε…

Μερικά ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία, είναι ότι το ηλεκτρονικό σύστημα, εφόσον δεν υπάρξουν σοβαρές εκπτώσεις για τους ανθρώπους που κινούνται καθημερινά μεταξύ προορισμών στο νομό για δουλειά κ.λπ. δεν πρόκειται να είναι ούτε φθηνότερο, ούτε δικαιότερο. Και αυτό γιατί με τα σταθερά διόδια, στοχεύονται κυρίως οι διερχόμενοι. Αλλά αν τα διόδια είναι… τρία μέσα σε ένα νομό, τότε δεν μπορείς να ξεφύγεις από πουθενά. Άρα λοιπόν, το επιχείρημα των αναλογιών-ηλεκτρονικών διοδίων, όταν δεν συνδυάζεται με αίτημα για μείωση-εκπτώσεις κ.λπ., είναι κενό νοήματος, ειδικά για τους κατοίκους των Ιωαννίνων και των γύρω περιοχών.

Όσο για τις τιμές της παραχωρημένης Εγνατίας, ο σύλλογος Εργαζόμενων δεν είναι καθόλου αισιόδοξος. Προετοιμάζει για υπερδιπλάσιες χρεώσεις και κόστος άνω των 6 ευρώ (χωρίς ακόμα την Παμβώτιδα…) για να διατρέξει κανείς την «Ηπειρώτικη Εγνατία».



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back