«Δεν έχουμε ξανακάνει τόσο δύσκολο έργο»: Αυτό είπε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, αναφερόμενος στο έργο της βελτίωσης του δρόμου «Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας (διασταύρωση προς Μονολίθι) στα Τζουμέρκα που εκτελεί η «Εργοδυναμική Πατρών» με κόστος σύμβασης 20,3 εκατ. ευρώ.
Πριν λίγες ημέρες, η Περιφέρεια Ηπείρου είχε υπενθυμίσει τις εναλλακτικές διαδρομές: Ιωάννινα-Λάζαινα-Γέφυρα Πολιτσάς-Ραφταναίοι-Γέφυρα Πλάκας και Β) Ιωάννινα-Αμμότοπος-Πλατανούσα-Γέφυρα Πλάκας.
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, μετά από παρέμβαση του επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιάννη Στέφο, ο κ. Καχριμάνης υπεραμύνθηκε της απόφασης να κλείσει ο δρόμος αυτός από 4 Νοεμβρίου και για επτά μήνες, επικαλούμενος τις εισηγήσεις των υπηρεσιών, και υποβάθμισε τις αντιδράσεις υπάρχουν στις τοπικές κοινωνίες.
Διαβάστε: Το κλείσιμο του δρόμου, ο αποκλεισμός χωριών των Τζουμέρκων και τα ερωτήματα
Όπως είπε, οι δήμαρχοι (Βορείων Τζουμέρκων και Κεντρικών Τζουμέρκων) είχαν ειδοποιηθεί εδώ και καιρό για το κλείσιμο του δρόμου. Όσο για τις δραστηριότητες που γίνονται στο ποτάμι, όπως ράφτινγκ, ο κ. Καχριμάνης παρότρυνε τους επιχειρηματίες «να πάνε σε άλλο ποτάμι» και ότι ο ίδιος θέτει σε προτεραιότητα τα ζητήματα ασφάλειας. «Αν φύγει ένα πετραδάκι από ύψος 50-100 μ, θα σκοτώσει άνθρωπο» τόνισε.
Η Τίνα Ζέκα από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» ανέφερε ότι θα πρέπει να αποζημιωθούν όσοι αναγκάζονται να διακόψουν δραστηριότητες. «Μας χρωστάνε, δεν τους χρωστάμε» ήταν η απάντηση του περιφερειάρχη, ο οποίος πρόσθεσε με σαρκασμό: «Πρώτη φορά βλέπω κομμουνιστές να νοιάζονται για επιχειρήσεις»…
Και οι εναλλακτικές διαδρομές, όπου κάθε άλλο παρά καλό είναι το οδικό δίκτυο; Ο κ. Καχριμάνης αναγνώρισε εμμέσως πλην σαφώς ότι όντως το δίκτυο δεν είναι καλό.
Και γι αυτό προανήγγειλε ότι θα προσφύγει στη διαδικασία του άρθρου 32 παρ. γ, δηλαδή στη διαδικασία που προβλέπεται για περιπτώσεις κατεπείγουσας ανάγκης λόγω απρόβλεπτων συνθηκών, για τις οποίες οι αρχές δεν έχουν ευθύνη. Προφανώς εδώ τέτοιο θέμα δεν υπάρχει. Ο κ. Καχριμάνης γνώριζε εδώ και πολύ καιρό ότι ο δρόμος θα κλείσει και δεν προέβη σε διαγωνιστικές διαδικασίες για τη βελτίωση της εναλλακτικής διαδρομής. Και ξαφνικά επικαλείται και πάλι το άρθρο 32 παρ. 2γ, οι αναθέσεις μέσω του οποίου, εντός του 2024, έχουν φτάσει στα 9 εκατ. ευρώ.
Πρόσθεσε δε ότι υπάρχει μια εργολαβία που έχει ανατεθεί για τη βελτίωση του δρόμου από την Πλατανούσα προς την Άρτα. Ωστόσο οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.
Στην πρόταση του κ. Στέφου για αποκατάσταση της βατότητας του δρόμου μέσα από το Ξηροβούνι (σήμερα ο δρόμος αυτός είναι αγροτικός), ο κ. Καχριμάνης είπε ότι «έχω δώσει εντολή να βρεθεί τρόπος για τη βατότητα…».
Ο κ. Στέφος, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση, αναφέρθηκε στις δεσμεύσεις του περιφερειάρχη για τις εναλλακτικές διαδρομές, προσθέτοντας ωστόσο ότι «θα έπρεπε να ληφθεί πρόνοια πολύ νωρίτερα».
Ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον» Στέφανος Ζούμπας είπε κι αυτός με τη σειρά του ότι οι παρεμβάσεις «έπρεπε να είχαν προκαθοριστεί και να είχαν συμφωνηθεί από πριν».
Με άλλα λόγια, για άλλη μια φορά, η περιφερειακή αρχή έρχεται να παρέμβει εκ των υστέρων. Δεσμεύεται να βελτιώσει τη διαδρομή μέσω Γέφυρας Πολιτσάς ενώ σε λίγες μέρες ο δρόμος προς Τζουμέρκα κλείνει. Το έργο της βελτίωσης της διαδρομής αυτής θα έπρεπε να εκτελείται ήδη ή, στην καλύτερη περίπτωση, να είχε ολοκληρωθεί. Το οδικό έργο «Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας» δεν είναι απρόβλεπτο.
*Σημειωτέον ότι για το ζήτημα του κλεισίματος του δρόμου είχε καταθέσει η «Λαϊκή Συσπείρωση» επερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Στη μεθαυριανή συνεδρίαση του σώματος, η επερώτηση αυτή απουσιάζει. Σε σχετική παρατήρηση της κας Ζέκα, ο κ. Καχριμάνης είπε απλώς: «Αν νομίζετε ότι κάνουμε συμβούλιο για να βάζετε εσείς θέματα…».