Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 7-06-2022, 19:30
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ο ένας οδικός άξονας, «Ιωάννινα-Κακαβιά», σέρνεται μελετητικά εδώ και μια 20ετία, ο άλλος οδικός άξονας «Ιόνια-Πρέβεζα» 13 χρόνια. Ωστόσο, τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη τον διακατέχει μια αισιοδοξία.

Για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα-Κακαβιά», τον τρίιχνο πια οδικό άξονα, μπορεί να μην έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, αλλά ο κ. Καχριμάνης, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, υιοθέτησε πλήρως τη δέσμευση του πρωθυπουργού ότι μέχρι τα τέλη του 2022, το έργο θα δημοπρατηθεί.

Υποστήριξε μάλιστα ότι ο ρόλος της Περιφέρειας Ηπείρου ήταν καθοριστικός. «Χάρη στη δική μας δουλειά, το έργο θα μπορέσει να δημοπρατηθεί μέχρι τέλους του χρόνου όπως έχει ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό» είπε.

«Άρα όσοι λένε ότι η μελέτη ‘πήγαινε και ερχόταν’ από το υπουργείο στην Περιφέρεια και μιλάνε για ‘φιάσκο’ καλά θα είναι να μη βιάζονται. Και ειδικά εκείνοι που ήταν άφωνοι για το έργο αυτό τα προηγούμενα χρόνια» τόνισε αφήνοντας αιχμές κατά… πάντων, και ιδίως κατά του ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων που έκανε και σχετική παρέμβαση.

Για τα «πηγαινέλα» της μελέτης, ο περιφερειάρχης είπε ότι η Περιφέρεια ζήτησε τη μελέτη από το υπουργείο Υποδομών όταν «διαπιστώσαμε πως επί πέντε και πλέον χρόνια το έργο παρέμεινε στα ‘συρτάρια’ του υπουργείου». «Κάναμε όλες τις βελτιώσεις που χρειάζονταν και όταν από το υπουργείο Υποδομών άλλαξαν στάση, τους παραδώσαμε εκ νέου την τροποποιημένη μελέτη με τους κόμβους κ.λπ.» είπε. Ο κ. Καχριμάνης απέφυγε φυσικά οποιαδήποτε αναφορά στο γεγονός ότι ο οδικός αυτός άξονας έχει πια διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά.

Τι είδους μελέτες παρέδωσε η Περιφέρεια Ηπείρου στο υπουργείο Υποδομών; Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, η παράδοση των μελετών έγινε στις 29.4.2021 και στις 10.6.2021. Οι οποίες μελέτες, βάσει και σχετικής ανακοίνωσης, ήταν: συμβατικά τεύχη του τμήματος Ιωάννινα-Καλπάκι, εκτίμηση προϋπολογισμού για  τη μετατροπή του από τετράιχνο σε τρίιχνο, συμβατικά τεύχη για το τμήμα Καλπάκι- Κακαβιά, μελέτη οδοποιίας του τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά (σε επίπεδο σχεδόν οριστικής).

Όσον αφορά τον οδικό άξονα «Ιόνια-Πρέβεζα», ή πιο συγκεκριμένα «Κόμβος Καμπής-Ζέφυρο Πρέβεζας», τις μελέτες του ανέλαβε να «ωριμάσει» η Περιφέρεια Ηπείρου. Και πάλι εδώ ο κ. Καχριμάνης άσκησε κριτική σε όσους του ασκούν κριτική για την ανάληψη της ευθύνης των μελετών και του έργου από την Περιφέρεια Ηπείρου. «Δεν περιμέναμε όμως ότι θα δεχόμασταν επικρίσεις και για την πρωτοβουλία μας αυτή που έχει στόχο να προχωρήσουν ταχύτατα οι διαδικασίες και από φορείς ή πρόσωπα που τα προηγούμενα χρόνια έλαμψαν  δια της… απραγίας  τους» είπε. Χαρακτήρισε δε την Πρέβεζα «αδικημένη» ως προς τους οδικούς άξονες, βάζοντας όμως στο κάδρο τον δρόμο της Αμβρακίας.

Κατά τη συνεδρίαση, έδωσε και κάποια στοιχεία για τις μελέτες που πήρε η Περιφέρεια Ηπείρου από το υπουργείο Υποδομών. Όπως είπε, ο δρόμος είχε μελετηθεί αρχικά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο Πρέβεζας. «Μετά με άλλες αποφάσεις τοποθέτησαν ένα new Jersey στη μέση  και πρότειναν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μήκους 3,25 η κάθε μία και δύο μέτρα βοηθητική οδό, ήτοι συνολικού πλάτους 18 μέτρα» και μετά η μελέτη «κόπηκε», με τον δρόμο να φτάνει μέχρι το Ζέφυρο, συνολικού μήκους 23,8 χλμ. Είπε επίσης ότι ο δρόμος των 23,8 χλμ. θα ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2021-2027».

Δεν έδωσε όμως κανένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των μελετών, δεν αναφέρθηκε σε ενδεικτικό προϋπολογισμό, δεν ανέλυσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου (αν και στο παρελθόν έχει μιλήσει για τρίιχνο δρόμο).

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
solidus