Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 2-01-2018, 18:33
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το οδικό ταξίδι προς νότο είναι πλέον ευχάριστο και ασφαλές, αλλά είναι και πανάκριβο. Η αντίληψη της ιδιωτικοποίησης βασικών υποδομών αποβαίνει εις βάρος του πολίτη που καλείται ουσιαστικά να πληρώσει αυτός το κέρδος που επιδιώκει η εταιρία, η οποία εκμεταλλεύεται μια πολύ βασική υποδομή. Έτσι, το ταξίδι προς Αθήνα έφτασε να κοστίζει 74,30 ευρώ, ποσό που σε αρκετές περιπτώσεις καταντάει απαγορευτικό, ειδικά σε περιόδους μείωσης μισθών, μεγάλης ανεργίας κ.λπ.

Οι εταιρίες, προκειμένου να «χρυσώσουν το χάπι» προσφέρουν κάποιες εκπτώσεις με τη χρήση των epass, της «ηλεκτρονικής διέλευσης» που στα τέλη του 2018 θα γίνει καθημερινότητα, καθώς η τεχνολογία εφαρμόζεται και στην αναλογική χρέωση.

Δυστυχώς όμως, για τους περιστασιακούς χρήστες του δρόμου, οι εκπτώσεις είναι ανύπαρκτες.

Καταρχάς, με το o-pass της Ολυμπίας οδού (Πάτρα-Αθήνα), το κόστος αρχίζει να πέφτει πάνω από τις 5 διελεύσεις το μήνα, οπότε μειώνεται κατά 15%. Επίσης, η εταιρία έχει κάποιες προσφορές για τη διέλευση «προς και από» μέσα σε 4 ώρες.

Δεύτερον, η Ιόνια οδός δεν έχει ακόμα εκπτωτικά προγράμματα, παρότι τα e-pass της μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στο νέο δρόμο. Επίσης, είναι… ασύμβατη με τα υπόλοιπα «μηχανάκια», κάτι που αναμένεται να αλλάξει πάντως το νέο έτος. Μέχρι στιγμής πάντως, ο δρόμος είναι πανάκριβος, ειδικά για τους ταξιδιώτες της Ηπείρου που πληρώνουν και διόδια στην Εγνατία.

Η μοναδική εταιρία που κάνει κάποιες σοβαρές και προσιτές για τους «οικογενειακούς ταξιδιώτες» εκπτώσεις, είναι η γέφυρα «Χ. Τρικούπης». Με το e-pass της, το οποίο  χρησιμοποιείται και σε άλλους οδικούς άξονες χωρίς όμως εκεί να ισχύουν οι αντίστοιχες εκπτώσεις (καθότι πρόκειται για άλλες εταιρίες), προσφέρει 2,70 ευρώ έκπτωση από την πρώτη διέλευση της (επίσης ακριβής, μην ξεχνάμε) γέφυρας. Οι εκπτώσεις κλιμακώνονται όσο αυξάνονται οι διελεύσεις, ενώ υπάρχει και κάρτα «πήγαινε-έλα» με κάποιες εκπτώσεις, ανάλογα με το χρόνο επιστροφής.

Βέβαια, οι εταιρίες έχουν πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουν στην παροχή υπηρεσιών και κυρίως, στη διαλειτουργικότητα. Είπαμε για την Ιόνια, ότι είναι μόνη της χωρίς εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική, ενώ προς το παρόν, δεν κάνει δεκτά άλλα e-pass πλην του δικού της (αυτό που εκδίδεται στην ΠΑΘΕ). Και οι άλλες επιχειρήσεις όμως δεν έχουν τελειοποιήσει λειτουργίες όπως η φόρτιση των πομποδεκτών. Στη γέφυρα για παράδειγμα, η μοναδική εξ αποστάσεως δυνατότητα είναι η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και μετά απαιτείται η αποστολή της απόδειξης για να πιστωθεί το ποσό μια εργάσιμη μέρα μετά…

200 λέξεις απομένουν.
  • Μακης
    Μακης
    Σε οποιον του φαινεται ακριβη η ιονια να παει απο την παλια εθνικη
    200 λέξεις απομένουν.
  • Μηνας
    Μηνας
    Μια χαρα τα λεει ο συντάκτης αγαπητοί νεοέλληνες!! Επι 30 χρονια πληρώναμε εθνική οδό Αθήνα - Πάτρα χωρις να εχουμε δρόμους!! Ξεχνάτε εύκολα !! Ναι τα διόδια ειναι πανάκριβα σε τετοοους καιρούς που διανύουμε και οποίος εχει παει εξωτερικό , καταλαβαίνει την χαοτική διαφορά - δρόμου- τιμής!!σε λιγο θα μας πεις οτι μας κάνουν και χαρη!! Ολα ιδιωτικά ειναι και θα φανεί στο χειροκρότημα σας!!! Ο μόνος δρόμος που δεν πηρε χρήματα για χρονια ´ηταν η Εγνατία οδός και το αντίτιμο σημερα ειναι σχεδόν τζάμπα!!
    200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
kaissa 2