ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Μια σύμβαση, διαφορετικές προσεγγίσεις

Εικόνα του άρθρου Μια σύμβαση, διαφορετικές προσεγγίσεις
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/05/2017, 23:59
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το «ναι» για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ δήμου Ιωαννιτών και της εταιρίας «Αστικό ΚΤΕΛ» για την επιδότηση εισιτηρίου σε συγκεκριμένα δρομολόγια δεν ήρθε ομόφωνα, όπως αναμενόταν, στη χτεσινοβραδινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Η συνεδρίαση για την επιδότηση των εισιτηρίων του αστικού ΚΤΕΛ με 115.000 ευρώ, για έναν χρόνο, είχε γίνει αρχικά τον Φεβρουάριο. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου όμως ακύρωσε την απόφαση εκείνη για τυπικούς λόγους μετά από προσφυγή που είχε κάνει η παράταξη της μείζονα αντιπολίτευσης «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία» του Νίκου Γκόντα. Το τυπικόν της υπόθεσης ήταν ότι στην ψηφοφορία συμμετείχε ο δημοτικός σύμβουλος της προσφεύγουσας παράταξης Νίκος Τσόλης, ενώ δεν έπρεπε καθώς συγγενικό του πρόσωπο είναι μέτοχος στην εταιρία του Αστικού ΚΤΕΛ.

Στη χτεσινοβραδινή συνεδρίαση, η κόντρα μεταξύ δημοτικής αρχής και παράταξης Νίκου Γκόντα ήταν αρκετά έντονη. Και οι δυο πλευρές συμφώνησαν καταρχήν στην ανάγκη επιδότησης του ΚΤΕΛ προκειμένου να επέλθει μείωση του εισιτηρίου για τους πολίτες. Η παράταξη του κ. Γκόντα όμως επέμενε (και επιμένει) ότι το εισιτήριο θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο φθηνό για τους πολίτες, αν γινόταν η επικαιροποίηση και ο εκ νέου καθορισμός των ζωνών μέσα στις οποίες κινείται το αστικό ΚΤΕΛ. Σημειωτέον ότι το ζωνικό σύστημα καθορίζεται ανάλογα  με τις χιλιομετρικές αποστάσεις. Αυτό που είπε εκ νέου ο εισηγητής της παράταξης της μείζονα αντιπολίτευσης Γρηγόρης Γκίκας, είναι ότι το ισχύον ζωνικό σύστημα δεν είναι συμβατό με τον πίνακα χιλιομετρικών αποστάσεων. Ότι δηλαδή κάποιοι προορισμοί εμφανίζονται πιο μακριά από ό,τι είναι και άρα πιο ακριβοί. Ζήτησε δε από τη δημοτική αρχή να πάρει πρωτοβουλία και να απευθυνθεί στην Περιφέρεια Ηπείρου και τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη (σ.σ. γενικά το όνομα του κ. Καχριμάνη ακούστηκε ουκ ολίγες φορές στη συνεδρίαση) για να αλλάξει το ζωνικό σύστημα.

Η δημοτική αρχή απάντησε σε όλα αυτά… με ερώτημα προς τον κ. Γκόντα: «Γιατί δεν κάνατε τίποτα όλα αυτά τα χρόνια για τις ζώνες (σ.σ. η τελευταία τροποποίηση του ζωνικού συστήματος έγινε με απόφαση νομάρχη το 2004) όσο ήσαστε δήμαρχος;». «Θα μπορούσατε να διαθέσετε την ενέργεια σας καταθέτοντας βελτιωτικές προτάσεις κι εμείς έχουμε ανοιχτά αυτιά για να ακούσουμε τις απόψεις σας. Ήταν επιλογή σας να σπαταλήσετε την ενέργειά σας σε παρακωλυτικές διαδικασίες. Τελικά δεν καταφέρατε τίποτε άλλο παρά να καθυστερήσετε μια απόφαση που στόχο έχει να ελαφρύνει τα νοικοκυριά του Δήμου μας σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης», είπε ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας. Η άποψη δε του κ. Μπέγκα ήταν ότι «άλλο πράγμα η κοινωνική πολιτική και άλλο πράγμα το ζωνικό σύστημα».

Στην τοποθέτησή του, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θωμάς Γιωτίτσας στάθηκε κι αυτός με τη σειρά του στο γεγονός ότι μέρος της προσφυγής της παράταξης «Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία» στρεφόταν κατά δημοτικού συμβούλου της (ο κ. Τσόλης είχε ψηφίσει  «υπέρ» στη συνεδρίαση του Φεβρουαρίου): «Είναι λυπηρό η μείζονα αντιπολίτευση να εφευρίσκει λόγους για να στραφεί κατά δικών της ανθρώπων που σήμερα κινδυνεύουν με ποινή αργίας από το Δημοτικό Συμβούλιο. Αφού το γνωρίζατε θα μπορούσατε να προφυλάξετε τον Δημοτικό σας Σύμβουλο λέγοντας του να μη συμμετάσχει στην ψηφοφορία».

Όσον αφορά τις υπόλοιπες παρατάξεις, είχαν κι αυτές τις αντιρρήσεις τους θέτοντας το ζήτημα ευρύτερα όσον αφορά την ανάγκη διαχείρισης της αστικής συγκοινωνίας της πόλης.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back