Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αστικό ΚΤΕΛ με ώθηση φυσικού αερίου

Εικόνα του άρθρου Αστικό ΚΤΕΛ με ώθηση φυσικού αερίου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 07/06/2016, 14:00
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Το αστικό λεωφορείο της ΟΤΟΚΑR που κυκλοφόρησε με φυσικό αέριο για ένα περίπου 24ωρο στα Γιάννενα δεν θα μείνει δυστυχώς στην πόλη, αλλά έχουμε αρκετά καλές πιθανότητες για να αποτελέσει τη βάση για τη μετατροπή του στόλου σε κάτι πιο σύγχρονο και περιβαλλοντικά καλύτερο.

«Θέλουμε να αλλάξουμε όλο το στόλο μας. Με συνεργασία με την Περιφέρεια και τον Δήμο, μέσω του νέου ΕΣΠΑ, να αλλάξουμε τα λεωφορεία και να περάσουμε σε άλλη εποχή» λέει στον «Τύπο» ο Στέφανος Μουστακλής, πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, ενώ περιηγείται στην πόλη με τους εκπροσώπους του τουρκικού εργοστασίου. «Έχουνε μείνει έκπληκτοι από την πόλη, αλλά και από την απουσία του κράτους από τέτοιες προσπάθειες σαν αυτή που θέλουμε να κάνουμε», συνεχίζει. «Αυτοί έχουν συνηθίσει το κράτος να είναι δίπλα τους σε αντίστοιχες προσπάθειες».

Το αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων υπέγραψε ένα μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΠΑ, ώστε σε εύθετο χρόνο να φτιάξει στο αμαξοστάσιό του το πρώτο πρατήριο φυσικού αερίου στα Γιάννενα, το οποίο θα έχει δημόσια πρόσβαση, δεν θα είναι μόνο για τα οχήματα του ΚΤΕΛ δηλαδή. Αυτό θα είναι το πρώτο βήμα προς την «εποχή του φυσικού αερίου», με το δεύτερο να είναι η αλλαγή του στόλου. Αυτή τη φορά ο στόχος είναι να αγοραστούν εντελώς καινούργια οχήματα, καθώς η μετατροπή σε κίνηση με φυσικό αέριο δεν συνίσταται για τα οχήματα που έχουν ήδη αρκετά χιλιόμετρα.

Και η αγορά νέου στόλου όμως, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο κ. Μουστακλής εξηγεί το σχέδιο, λέγοντας ότι τα οχήματα ευρωπαϊκού τύπου κυμαίνονται από 250 ως 290 χιλιάδες ευρώ, διόλου ευκαταφρόνητα ποσά δηλαδή. «Αν όμως πάμε σε κάποια επιδότηση και με δανεισμό, σε συνδυασμό με τη διαφορά που θα κερδίσουμε από τα καύσιμα, τότε μπορούμε να τα καταφέρουμε», λέει.

Πόσο όμως θα κερδίσει το αστικό ΚΤΕΛ από τη μετάβαση στο φυσικό αέριο; Οι τούρκοι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι σε βάθος δεκαετίας, συνολικά από τη χρήση αλλά και τη συντήρηση, θα υπάρχει μια οικονομία 10% με 20%.

«Πόσο μπορούμε πια να στηριχτούμε στο πετρέλαιο; Όχι μόνο περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά. Δείτε ότι ακόμα και όταν μειώνονται οι τιμές, αυξάνεται η φορολογία και πάλι βγαίνουμε χαμένοι. Πρέπει να θωρακιστούμε και εμείς απέναντι στους φόρους» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Μουστακλής.

Σήμερα οι τούρκοι επισκέπτες θα πάρουν το λεωφορείο τους και θα γυρίσουν στη χώρα τους (σημειωτέον ότι έγινε εισαγωγή με ειδική άδεια για επίδειξη), με την ευχή να μην είναι το μόνο «εναλλακτικό» λεωφορείο που θα διατρέξει τους δρόμους των Ιωαννίνων.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back