Μετά το έργο της ανακατασκευής της οδού Νιάρχου που σχεδιάζει η Περιφέρεια Ηπείρου, εμπλοκή προκύπτει και με το έργο της ολοκλήρωσης του μεγάλου δακτυλίου της πόλης από τον κόμβο Βογιάνου μέχρι το Πανηπειρωτικό Στάδιο, ένα έργο που έχει πάρει πάνω του ο Δήμος Ιωαννιτών.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, με υπογραφή του σε έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Νομοθετικού Έργου του υπουργείου, έρχεται να ακυρώσει απόφαση του συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Μακεδονίας-Ηπείρου Βασίλη Μιχελάκη με την οποία είχαν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο του δακτυλίου της πόλης. Το σκεπτικό της ακυρωτικής απόφασης βασίζεται στην οδό Κενάν Μεσαρέ (συνέχειά της είναι η οδός Βογιάνου)…
Η παρέμβαση του υπουργείου γίνεται μετά από σχετική προσφυγή που είχε καταθέσει τον Μάρτιο ο τότε πρόεδρος του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Ιωαννίνων.
Το υπουργείο λοιπόν επικαλείται την Κενάν Μεσαρέ. Ένα έργο που κατασκευάστηκε επί δημαρχίας Νίκου Γκόντα με «απαλλακτικό» από περιβαλλοντική αδειοδότηση. Το υπουργείο παραπέμπει δε σε σχετικό έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη από το 2016, στο οποίο γίνεται αναφορά στα ζητήματα που είχαν προκύψει από την έλλειψη περιβαλλοντικής αδειοδότησης (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων-ΑΕΠΟ). Τα όσα συνέβησαν ή δεν συνέβησαν στον συγκεκριμένο δρόμο, αποτέλεσαν κατά καιρούς μείζον ζήτημα, ενώ το 2012 και 2013 είχαν κατατεθεί απανωτές ερωτήσεις για το θέμα στη Βουλή από τον βουλευτή Ιωαννίνων Χρήστο Μαντά και τον βουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη.
Κι αφού το υπουργείο καταθέτει το ιστορικό των μη περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων της Κενάν Μεσαρέ, καταλήγει: «Ο προβληθείς ισχυρισμός των προσφευγόντων για παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στις διατάξεις των άρθρων 9 και 11 ν.4014/2011 (σ.σ. νόμος περί περιβαλλοντικής αδειοδότησης κ.λπ.) καθ’ ότι με την προσβαλλόμενη απόφαση δεν αξιολογήθηκαν τα αθροιστικά αποτελέσματα από την κατασκευή όλων των προβλεπομένων έργων οδοποιΐας με την απαλλαγή από ΑΕΠΟ τμημάτων αυτού». Μια απόφαση με την οποία κάθε άλλο παρά ξεκάθαρο είναι τι ακριβώς ζητείται. Το άρθρο 9 του ν. 4014/2011 αφορά πάντως την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων που δεν διαθέτουν περιβαλλοντικούς όρους.
Οι εξελίξεις αυτές, απρόσμενες ομολογουμένως, φέρνουν τον Δήμο Ιωαννιτών εκ των πραγμάτων σε μια δύσκολη θέση, δεδομένου ότι βρίσκεται σε αναμονή της ένταξης του έργου στο Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ). Το έργο του δακτυλίου της πόλης έχει έναν προϋπολογισμό 27 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 2,1 εκατ. ευρώ αφορούν απαλλοτριώσεις.
Όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, τα δύο μεγάλα οδικά έργα (για τα οποία Περιφέρεια Ηπείρου και Δήμος Ιωαννιτών είχαν δώσει κάποια στιγμή μεγάλη πολιτική μάχη μεταξύ τους) δίνουν αυτή μια άλλη μεγάλη μάχη. Κι αυτή τη φορά είναι πιο κρίσιμη.