ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Συμμαχίες για τον μεγάλο δακτύλιο

Εικόνα του άρθρου Συμμαχίες για τον μεγάλο δακτύλιο
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/08/2018, 20:17
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα «μέτωπο» συμμαχιών καταφέρνει να δημιουργήσει ο Δήμος Ιωαννιτών για την ανατροπή της δύσκολης κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει, μετά την ακύρωση της απόφασης έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων για τον μεγάλο δακτύλιο της πόλης των Ιωαννίνων (κόμβος Βογιάνου-Πανηπειρωτικό Στάδιο) με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Σταθάκη.

Η υπουργική απόφαση βασίζεται στο σκεπτικό ότι πρέπει να υπάρξει μια ενιαία Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία θα περιλαμβάνει και την Κενάν Μεσαρέ. Με την υπουργική απόφαση συντάσσεται ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος προχώρησε και σε δημόσια ανακοίνωση. Ο Δήμος Ιωαννιτών είχε μιλήσει από την πρώτη στιγμή για μια «άδικη και ακατανόητη απόφαση».

Τη θέση του Δήμου έρχονται να στηρίξουν τόσο η Περιφέρεια Ηπείρου όσο και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας-Τμήμα Ηπείρου (σε μια από τις σπάνιες «εμφανίσεις» του με τη νέα διοίκησή του). Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης και ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας είχαν σήμερα το μεσημέρι σύσκεψη στο γραφείο του πρώτου. Οι δύο τους συμφώνησαν στην αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου. Για τον κ. Καχριμάνη, δεν υπάρχει κανένα ζήτημα μη νομιμότητας επί της απόφασης έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ). «Όταν μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι εγκεκριμένη, όπως είναι της οδού Βογιάννου, της οδού Μεσαρέ, όταν δεν υπάρχει καμία ακύρωση από το ΣτΕ, τότε αυτές (σ.σ. οι μελέτες) είναι νόμος του κράτους και δεν μπορεί κανείς, είτε υπουργός είτε οποιοσδήποτε άλλος, να πει ότι αυτές είναι υπό αμφισβήτηση» ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, κάνοντας λόγο για «άστοχες ενέργειες του υπουργείου και του Συνηγόρου του Πολίτη».

Σε επίπεδο περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ο περιφερειάρχης εξέφρασε την άποψη ότι με την κατασκευή του οδικού έργου «κόμβος Βογιάνου-Πανηπειρωτικό Στάδιο», ο πρώτος δρόμος που θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά, είναι ο άξονας Βογιάνου-Κενάν Μεσαρέ. «Δεν μπορούμε να λέμε ότι έχουμε και προβληματισμούς γιατί θα γίνει ένας δρόμος που θα μας ανακουφίσει. Αυτό δεν αντέχει στην κοινή λογική, δεν αντέχει σε εχέφρονες ανθρώπους. Αυτό δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά στην όλη υπόθεση» είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος κ. Μπέγκας επεσήμανε ότι το έργο του μεγάλου δακτυλίου προβλέπεται από όλους τους πολεοδομικούς σχεδιασμούς της πόλης, ενώ πρόσθεσε για άλλη μια φορά ότι με τη λειτουργία του νέου δρόμου, θα υπάρξει αποφόρτιση της κυκλοφορίας από άλλους οδικούς άξονες. Υπεραμύνθηκε δε της επιστημονικότητας της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον δακτύλιο, ενώ παρέπεμψε στο υπό υλοποίηση σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τις όποιες κυκλοφοριακές διορθώσεις ενδεχομένως προκύψουν για δρόμους της πόλης, μεταξύ των οποίων και η Κενάν Μεσαρέ. «Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή μιλάμε για ένα έργο που είναι ανεξάρτητο επιστημονικά από τους άλλους δύο δρόμους, τη Βογιάννου και την Κενάν Μεσαρέ. Η περιβαλλοντική αδειοδότησή του είναι ανεξάρτητη» υπογράμμισε, ευχαριστώντας τον περιφερειάρχη για την «πολύ κρίσιμη και ουσιαστική πολιτική τοποθέτησή του».


ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

Την ίδια ώρα, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Ηπείρου απέστειλε σήμερα επιστολή στον υπουργό κ. Σταθάκη από τον οποίο ζητείται να επιδείξει «ευαισθησία» για ένα κρίσιμο έργο για την πόλη των Ιωαννίνων, τονίζοντας παράλληλα τον κίνδυνο να μην υλοποιηθεί το έργο εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ.

Η διοικούσα επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου εκτιμά καταρχήν ότι στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου τεκμηριώνονται επαρκώς οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ υποστηρίζει ότι από την εξέταση όλων των στοιχείων δεν προκύπτει λανθασμένη ερμηνεία ή εφαρμογή νόμου ή οποιαδήποτε παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας. Επί του επίμαχου ζητήματος, το Τεχνικό Επιμελητήριο αναφέρει: «Η άποψη ότι, στο πλαίσιο ενός έργου, όπως το συγκεκριμένο, που υλοποιεί υπερκείμενους σχεδιασμούς είναι αναγκαία και η εξέταση επιμέρους ‘κατασκευαστικών δυσλειτουργιών’ οποιουδήποτε τμήματος του υφιστάμενου οδικού δικτύου της πόλης, η οποία φαίνεται να υιοθετείται από την απόφαση ακύρωσης της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, δεν μπορεί να οδηγήσει σε ολοκληρωμένες λύσεις». Παραπέμπει δε με τη σειρά του στην αντιμετώπιση προβλημάτων και ατελειών του υφιστάμενου οδικού δικτύου μέσω του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back Ντοτη3