Συντακτης: Βαρβάρα Αγγέλη
Δημοσιευση: 12-03-2019, 20:26
ΗΠΕΙΡΟΣ

Ο αγώνας για τη διάσωση των ιστορικών πέτρινων γεφυριών της Κοιλάδας του Αχελώου συνεχίζεται. Αυτή τη φορά, τα πέτρινα αυτά γεφύρια παίρνουν τη στήριξη του ευρωπαίου επίτροπου Χρήστου Στυλιανίδη και του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη. «Πρέπει να βρούμε κάθε τρόπο και μέσο έτσι ώστε να τα προστατεύσουμε. Πρέπει να τα παραδώσουμε στις επόμενες γενιές γιατί δεν είναι μόνο πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας αλλά είναι και μέρος της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης. Ένα από τα ιστορικά γεφύρια της Κοιλάδας του Αχελώου είναι και η μονότοξη πέτρινη καμάρα της Μεγαλόχαρης Άρτας.

Για τη διάσωση του γεφυριού, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο περιφερειάρχης Ηπείρου έχει διαθέσει ήδη πίστωση 60.000 ευρώ. «Η Περιφέρεια Ηπείρου είναι διάσπαρτη από πέτρινα γεφύρια, έργα τέχνης και πολιτισμού, που ακόμα και σήμερα προκαλούν τον θαυμασμό για τον τρόπο κατασκευής τους. Έχουμε χρέος να συμβάλλουμε στη διάσωσή τους. Για αυτό και ως Περιφέρεια είμαστε σε στενή συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, που έχει και την ευθύνη τους, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες στερέωσής τους» τόνισε. 

Πρόσφατα, μετά από πρόσκληση κατοίκων της Μεγαλόχαρης, ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Ηπείρου, Βορείου Ιονίου και Δυτικής Μακεδονίας, Βασίλης Κασκάνης και η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Άρτας Βαρβάρα Παπαδοπούλου, επισκέφθηκαν την ιστορική Μονή Μεγαλόχαρης καθώς και το μονότοξο πέτρινο γεφύρι. Μαζί τους ήταν και το στέλεχος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Αντώνης Κοσσυβάκης, που κατάγεται από την περιοχή, η Καλλιόπη Καπόλου από την Εφορία Αρχαιοτήτων Άρτας καθώς και ο πρόεδρος της Αδελφότητας Πηγιωτών Άρτας Χρήστος Καπερώνης. Οδηγός στη διαδρομή ήταν ο Νίκο Αλντάνης, κάτοικος της Μεγαλόχαρης.

Σκοπός της επίσκεψης ήταν η αυτοψία στη Μονή Μεγαλόχαρης καθώς και η εξέταση της κατάστασης του γεφυριού της «Καμάρας», όπως το ονομάζουν οι ντόπιοι. Το γεφύρι αποτελούσε και αυτό τμήμα της σημαντικής διαδρομής από τη Θεσσαλία προς την Ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία μέσω Γαβρόγου. Ο χρόνος κατασκευής του είναι άγνωστος και από τους ντόπιους προσδιορίζεται την ίδια εποχή περίπου με την κατασκευή της ιστορικής γέφυρας Κοράκου.

 

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα