Την περιοδική έκθεση «Και τα δέντρα στο Μουσείο;» του συντηρητή έργων τέχνης και εικαστικού Πέρου Μπέχλη εγκαινιάζει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας το Σάββατο 10 Ιουνίου, στις 19:00, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Νικόπολης.
«Η έκθεση αποτελείται από σειρά ασπρόμαυρων εκφραστικών λήψεων δέντρων σε ένα ‘ονειρικό’ και άλλοτε ομιχλώδες τοπίο, με τολμηρές, εικαστικές παρεμβάσεις (εγκαταστάσεις) που επιτείνουν τη θεατρικότητα και ενισχύουν το αίσθημα της απώλειας και της εγκατάλειψης» αναφέρεται σε σχετικό σημείωμα.
Ο Πέρος Μπέχλης γεννήθηκε στα Γιάννενα. Σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης, ζωγραφική και σκηνοθεσία Κινηματογράφου τη δεκαετία του ’70 στην Αθήνα. Εργάστηκε στη συντήρηση έργων τέχνης, σε υπηρεσίες και Μουσεία του Υπουργείου Πολιτισμού. Δίδαξε για πολλά χρόνια συντήρηση έργων τέχνης σε δημόσια Ι.Ε.Κ. και ζωγραφική στο εικαστικό εργαστήρι του Δήμου Ιωαννιτών. Τα τελευταία χρόνια μελετά και πειραματίζεται πάνω στους τρόπους και τα υλικά δημιουργίας των τοιχογραφιών.
«…Αυτά τα δένδρα του εφιάλτη μου, σώματα της γης, σιωπηλοί μάρτυρες της καθημερινής μας αγωνίας και του υπαρξιακού μας άγχους, δένδρα αποδομημένα από την αδιαφορία των ανθρώπων, θυσία στον τεχνολογικό βωμό, θέλησα να αποτυπώσω. Μια στιγμιαία εντύπωση σαν σύγχρονα νεκρικά πορτρέτα ‘Φαγιούμ’ για δένδρα, που οι περιστάσεις μπορεί να τα κάνουν μοναδικά και πολύτιμα.
Σήμερα τα δέντρα των φωτογραφιών μπορεί να είναι μόνον μια αισθητική πρόκληση, σαν όμως βυθιστούν σαν τις ρίζες στο χώμα και γίνουν παρελθόν, θα ‘ναι αφορμές και ερεθίσματα για να ενεργοποιήσουν τη μνήμη στο μέλλον.
Και δημιούργησα εικόνες με λιτά και απέριττα μέσα όπως είναι το λευκό και το μαύρο, αυτοί οι δύο ισχυροί αλλά συνάμα αντίθετοι πόλοι, που βρίσκονται σε μια διαρκή σύγκρουση επικράτησης, λιγοστοί ενδιάμεσοι τόνοι, οι καρποί της σύγκρουσης αυτής και συγχρόνως εργαλεία για την αποτύπωση ενός ονειρικού κόσμου και την δημιουργία μιας άλλης φύσης» αναφέρει σε κείμενό του ο εικαστικός.