Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά πότε; Κάποτε…

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/12/2016, 23:14
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Κατά την ολιγόωρη παραμονή του στα Γιάννενα, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ήταν σαφής: Μην περιμένετε μεγάλα οδικά έργα στην περιοχή σας σύντομα. Μέσα σε αυτά, εννοούσε και την επέκταση της Ιόνιας οδού από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά, το τμήμα αυτό των 46,4 χλμ. που έμεινε κάποτε εκτός σύμβασης του αυτοκινητόδρομου γιατί κρίθηκε ότι δεν θα έβγαζε τα λεφτά του.

Μπορεί τα πράγματα να μην είναι εύκολα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο κάθε δήμος και ο κάθε φορέας δεν έχει το δικαίωμα να διεκδικεί το σημαντικό αυτό οδικό έργο εδώ και τώρα. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος απέστειλε επιστολή στον υπουργό, ζητώντας να βρεθεί χρηματοδότηση. Σημειωτέον ότι ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι τέτοιου είδους έργα πρέπει να «βλέπουν» προς Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή προς Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ελλείψει δημόσιων πόρων.

«Δεν κατανοούμε γιατί μέχρι σήμερα, αφού οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, δεν έχει εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης του συγκεκριμένου τμήματος σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα» αναφέρει ο κ. Πλιάκος. Το θέμα των μελετών βέβαια είναι ένα λεπτό σημείο. Ο δήμαρχος Ζίτσας επικαλείται παλιότερο έγγραφο του υπουργείου Υποδομών όπου επισημαινόταν ότι όλες οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Το ίδιο έχει υποστηρίξει κατά καιρούς και ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης.

Από τα όσα είπε όμως ο κ. Σπίρτζης κατά τη χτεσινή του συνέντευξη Τύπου στα Γιάννενα, προκύπτει ότι το έργο «Ιωάννινα-Κακαβιά» δεν είναι και τόσο «ώριμο». Μάλιστα, διένειμε στον τοπικό Τύπο σχετικό ενημερωτικό σημείωμα από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών.

Καταρχήν, η υπηρεσία αναφέρει ότι ολοκληρώθηκαν όλες οι σχετικές μελέτες που είχαν ανατεθεί. Ωστόσο, προστίθεται ότι «πρέπει να μελετηθεί το οδικό τμήμα από ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μέχρι τον συνοριακό σταθμό Κακαβιάς μήκους 27 χλμ περίπου» χωρίς να διευκρινίζει τι είδους εκκρεμότητες υπάρχουν. Μάλιστα, η συμπληρωματική αυτή μελέτη που πρέπει να γίνει, δεν είναι μικρή, δεδομένου ότι το κόστος της αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά δε τον συνολικό προϋπολογισμό για την επέκταση της Ιόνιας οδού, αυτός φτάνει τελικά στα 360 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back