Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιωάννινα-Κακαβιά: οι εκκρεμότητες του μικρότερου δρόμου

Εικόνα του άρθρου Ιωάννινα-Κακαβιά: οι εκκρεμότητες του μικρότερου δρόμου
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/01/2022, 21:20
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

«Το τμήμα Γιάννενα-Κακαβιά πήρε το δρόμο του ως δρόμος εθνικής σημασίας, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος με τους 13 ανισόπεδους κόμβους οι οποίοι θα έχουν διαστάσεις για τετράιχνο δίκτυο. Πλάτος του δρόμου 12,5 μέτρα και με όριο ταχύτητας 110 χλμ. Η δημοπρασία του έργου θα γίνει εντός του 2022… Προϋπολογισμός του έργου στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 230 εκατ. ευρώ»: 

Η χτεσινή τοποθέτηση του περιφερειάρχη Αλέκου Καχριμάνη στη σελίδα του στο facebook (πού αλλού; Σε αυτόν τον τόπο οι συνεντεύξεις Τύπου έχουν γίνει είδος προς εξαφάνιση και έχουν αντικατασταθεί από δηλώσεις και αναρτήσεις στο facebook).

O κ. Καχριμάνης αναφέρεται στη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της αναμενόμενης απόφασης του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή για τον χαρακτηρισμό του έργου «επέκταση Ιόνιας οδού-τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά» ως έργου εθνικού επιπέδου και για την έγκριση ένταξης του εν λόγω έργου στον προγραμματικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η απόφαση βγήκε σε ΦΕΚ στις 20 Δεκεμβρίου (6005/2021, τεύχος Β’).

Επί της ουσίας, με την απόφαση αυτή, η Περιφέρεια Ηπείρου παύει να έχει την αρμοδιότητα της ωρίμανσης και της υλοποίησης όλων των υπολειπόμενων μελετών και των τευχών δημοπράτησης του έργου.

Μια αρμοδιότητα που το ίδιο το υπουργείο Υποδομών την είχε μεταβιβάσει στην Περιφέρεια Ηπείρου, μετά από αίτημά της, τον Ιούλιο του 2020. Το υπουργείο  Υποδομών δε, αναλαμβάνει την υλοποίηση του έργου, όπως είχε ανακοινωθεί και κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στα Γιάννενα, στις 26 Νοεμβρίου, μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «ΕΣΠΑ 2021-2027». Ένα έργο τελείως διαφορετικό από αυτό που είχε σχεδιαστεί με την πολιτική ηγεσία να επικαλείται τη βιωσιμότητα του οδικού άξονα και να οδηγείται στη «σωστή διαστασιολόγηση» του δρόμου.

Το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά σχεδιάζεται πια ως μια διαπλατυμένη εθνική οδός (δίιχνη οδός + 1 ΛΕΑ ανάλογα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά) με 12,5 πλάτος, η οποία θα είναι «κλειστή» και θα έχει 13 ανισόπεδους κόμβους. Τι δεν θα έχει; Κάτι πολύ σημαντικό. Δεν θα έχει διαχωρισμένο οδόστρωμα (άνευ κεντρικής νησίδας δηλαδή).

Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης είχε αναφέρει ότι η δημοπράτηση του έργου θα γίνει εντός του 2022 –το ίδιο συμμερίζεται και ο περιφερειάρχης.

Μόνο που από το ΦΕΚ προκύπτει ότι υπάρχουν πολλές ακόμη εκκρεμότητες πριν γίνουν οποιαδήποτε δημοπράτηση, καθιστώντας το χρονοδιάγραμμα (έστω της δημοπράτησης) πολύ επισφαλές.

Για να δούμε τις εκκρεμότητες:

  • Δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά, μήκους 23,38 χλμ. (46,44 χλμ. από το τέλος της παραχώρησης της Ιόνιας οδού μέχρι το Καλπάκι)
  • Ωρίμανση των μελετών βάσει του νέου σχεδιασμού, της «σωστής διαστασιολόγησης» δηλαδή.
  • Ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων

Και τέλος

  • Εκ νέου ανάλυση κόστους-οφέλους, συνοδευόμενη από επίκαιρη κυκλοφοριακή μελέτη και έρευνα προέλευσης-προορισμού προκειμένου να διακριβωθεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδοτησιμότητα του έργου…

Χώρια οι διαδικασίες ένταξης στο ΕΣΠΑ, που δεν αφορούν τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back