ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ιόνια οδός: 15 «θυελλώδη» χρόνια φτάνουν στο τέλος

Εικόνα του άρθρου Ιόνια οδός: 15 «θυελλώδη» χρόνια φτάνουν στο τέλος
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 02/08/2017, 14:33
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Πριν από 14 χρόνια και μερικούς μήνες, δόθηκε στην κυκλοφορία το πρώτο (εν μέρει, στην Άρτα) τμήμα του οδικού άξονα που αύριο Πέμπτη, θα παραδοθεί εξ ολοκλήρου στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη: της Ιόνιας οδού. Για την ακρίβεια, ο πρώτος διαγωνισμός για την καθαυτή Ιόνια, ξεκίνησε το 2005 και η σύμβαση παραχώρησης υπογράφηκε το 2006. Το 2009 δόθηκε στην κυκλοφορία το πρώτο εξ ολοκλήρου τμήμα της, η παράκαμψη Αγρινίου.

Έκτοτε, ο δρόμος μπήκε σε διάφορες περιπέτειες, εξαιτίας βασικά του τρόπου με τον οποίο οι διαδοχικές κυβερνήσεις έκαναν συμφωνίες με τις κατασκευαστικές εταιρίες, αλλά και την κρίση που ξεκίνησε να γίνεται πιο οξεία. Το 2011, τον Απρίλιο, δόθηκαν στην κυκλοφορία άλλο ένα τμήμα που ολοκλήρωσε την παράκαμψη Άρτας. Μετά, «ξαναδιαπραγματευτήκαμε» για δεύτερη φορά τα ήδη υπογεγραμμένα έργα και τελικά, φτάσαμε να παραδοθεί όλο το υπόλοιπο του δρόμου μέσα σε δύο χρόνια.

Συνολικά, ο οδικός άξονας έχει μήκος 196 χλμ. Ουσιαστικά, δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς απομένει το ερώτημα για την κατάληξή του στα σύνορα. Ωστόσο, αποτελεί ένα τεράστιο βήμα για το αυτονόητο που δεν απολάμβαναν οι οδηγοί της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας, να χρησιμοποιούν έναν κανονικό, ασφαλή δρόμο για τις μετακινήσεις τους.

Βέβαια, το «καθεστώς αποκλεισμού» είναι σχετικό αν θα αρθεί, καθώς μόνο φτηνή δεν θα είναι η χρήση του δρόμου: περιλαμβάνει τέσσερις σταθμούς διοδίων (Κλόκοβα, Αγγελόκαστρο, Μενίδι και Τέροβο), εκ των οποίων αυτή τη στιγμή δουλεύουν οι δύο και το κόστος του ταξιδιού μέχρι και το Αντίρριο, διόλου ευκαταφρόνητο θα είναι. Επίσης, προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί στους κόμβους Γαβρολίμνης, Μεσολογγίου, Κουβαρά, Άρτας και Γοργόμυλου, που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα επιβαρύνονται επιπλέον για ενδιάμεσους προορισμούς.



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back