Συντακτης: Γιώργος Πατέλης
Δημοσιευση: 26-10-2016, 09:08
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΠΙΣΤΗΜΗ-LIFE

Πριν από ένα χρόνο μια διαφήμιση της IBM δείχνει τον Bob Dylan να συνομιλεί με τον Watson, το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που προωθεί η εταιρεία. Ο τραγουδοποιός δίνει φωνητικές εντολές στον… Watson, ο οποίος αναλύει τη δισκογραφία του μουσικού, καταλήγοντας σε συμπεράσματα ότι τα κομμάτια του Dylan μιλούν για το «πώς περνάει ο χρόνος και σβήνει η αγάπη» -κάτι με το οποίο ο καλλιτέχνης δείχνει να συμφωνεί απόλυτα. Η διαφήμιση κλείνει με τον Dylan να προτείνει κάτι στον υπολογιστή του: «Ίσως θα πρέπει να γράψουμε ένα κομμάτι μαζί.»

Πρόσφατα ο Watson προχώρησε ένα βήμα παραπέρα: βοήθησε και στη δημιουργία μουσικής.

Όπως αναφέρει το Mashable, ο Alex Da Kid, παραγωγός που έχει βραβευτεί με Grammy, χρησιμοποίησε διάφορα δεδομένα από τον Watson που τον βοήθησαν στη δημιουργία του τραγουδιού «Not Easy», σε συνεργασία με τους X Ambassadors, Elle King και Wiz Khalifa.

Σύμφωνα με την ΙΒΜ, «το Watson AlchemyLanguage ΑΡΙ βοήθησε αναλύοντας πέντε χρόνια κειμένων φυσικής γλώσσας, περιλαμβανομένων πρώτων σελίδων των New York Times, αποφάσεων του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ανακοινώσεων του Getty Museum, των σελίδων της Wikipedia με τα περισσότερα edits, δημοφιλείς συνόψεις ταινιών και πολλά άλλα. Μόλις ο Watson ‘έμαθε’ ποιες είναι οι πιο σημαντικές πολιτιστικές θεματολογίες, το Watson Tone Analyzer διάβασε ειδήσεις στο Ίντερνετ, blogs και tweets για να μάθει πώς νιώθουν για αυτά οι άνθρωποι».

Συν όλα αυτά, ο Watson ανέλυσε στίχους από χιλιάδες δημοφιλή τραγούδια και τη μουσική τους, για να δημιουργήσει ένα «συναισθηματικό αποτύπωμα της μουσικής ανά έτος». Ακόμη, ανέλυσε εξώφυλλα και artwork από άλμπουμ και χρησιμοποίησε μια ειδική cloud εφαρμογή, το Watson Beat, για να συνθέσει μουσική, με συνδρομή από καλλιτέχνες.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό παραγωγό Έλβις Ντουράν, ο Alex είπε σχετικά με το τραγούδι που δημιούργησε μαζί με τον Watson ότι «η δημιουργική μου διαδικασία αρχίζει με συζήτηση. Και όταν κατάλαβα περίπου τι μπορούσε να κάνει ο Watson, πήρα κατά κάποιον τρόπο αυτή τη συζήτηση και αυτή την κατανόηση σχετικά με το πώς οι άνθρωποι μιλούν ο ένας στον άλλον και το έκανα σε μεγάλη κλίμακα».

Επίσης να σημειώσουμε ότι όπως έγινε γνωστό τον Σεπτέμβριο, η 20th Century Fox συνεργάστηκε με την ΙΒΜ Research για την ανάπτυξη του πρώτου «cognitive movie trailer», για το επερχόμενο θρίλερ της «Morgan», με τον Watson να «εκπαιδεύεται» έτσι ώστε να κατανοεί το θέμα, μέσω τεχνικών machine learning και πειραματικών ΑΡΙ, «διδασκόμενο» από 100 τρέιλερ ταινιών τρόμου, και να ξεχωρίζει μια σειρά σκηνών για τη δημιουργία ενός κατάλληλου κινηματογραφικού τρέιλερ. 

Εδώ ο Bob Dylan στη διαφήμιση της IBM:

Και εδώ το τρέιλερ του Morgan:


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα
Ντοτη3