Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 28-06-2020, 16:00
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πενήντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια πριν, μια μπάντα που έπαιζε σε μπαρ και την αποτελούσαν μεταξύ άλλων, ένας ξυλουργός, ένας αυτοδίδακτος από τη Βαλτιμόρη που η σκούφια του κρατούσε από Ιταλία, Ελλάδα, με μια αραβική δόση και κάμποσοι άλλοι, όνομα και μη χωριό (που σήμερα είναι φυλακή κάποιοι εξ αυτών), έβγαλαν έναν από τους πρώτους διπλούς, κόνσεπτ δίσκους όλων των εποχών.

Ο Φρανκ Ζάππα και οι Mothers of Invention σύστησαν εαυτούς στο κοινό με το Freak Out! και στοίχειωσαν οριστικά και αμετάκλητα τα όνειρα όσων άκουσαν το δίσκο τότε ή και αργότερα, ιδιαίτερα σε νεαρές ηλικίες.

Καταρχάς, η μπάντα είχε ήδη φτιάξει ένα σχετικό όνομα, ως Soul Giants, παίζοντας διασκευές σε μπαρ. Ο Ζάππα ήταν αυτός που τους κινητοποίησε να παίξουν δικά τους πράγματα. Ένα από τα δικά τους πράγματα ήταν το Touble every day, που αναφέρεται στην εξέγερση του Γουάτς, στο Λος Άντζελες: ξεκινώντας από μια τροχαία παράβαση ενός μαύρου, σε αναστολή για ληστεία, η αστυνομία και η εθνοφυλακή σκότωσαν 34 ανθρώπους, αφού πρώτα χτύπησαν μια έγκυο γυναίκα. Αν όλα αυτά σας θυμίζουν κάτι, δικαίως σας το θυμίζουν.

Πίσω στους Mothers όμως και τον κόσμο τους. Το υλικό που παρουσίασαν στον παραγωγό δεν είχε πραγματική σχέση, ούτε με το R&B παρελθόν τους, ούτε όμως και με τα μπλουζ. Ήταν κυριολεκτικά απογειωμένο, ενώ και οι παραγωγοί δεν πρέπει να ήταν και στα πολύ καλά τους, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων.

Το αποτέλεσμα όμως ήταν κυριολεκτικά μνημειώδες. Ο ένας από τους δύο δίσκους περιλαμβάνει δύο αυτόνομα μουσικά έργα σε πράξεις. Το ένα εξ αυτών, το 12λεπτο The Return of the Son of Monster Magnet περιλαμβάνει και το διάλογο με το φανταστικό χαρακτήρα της Suzy Creamcheese, που πολλοί ακροατές όμως θεώρησαν ότι ήταν πραγματικό πρόσωπο. Και φυσικά, το παλαβό παρεάκι του Ζάππα, το εκμεταλλεύτηκε…

Αν σας αρέσει ο Τύπος, μπορείτε να κάνετε μια συνδρομή:

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα