Λυκ πίσω
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανάπτυξη των πεντάστερων ξενοδοχείων

Εικόνα του άρθρου Η ανάπτυξη των πεντάστερων ξενοδοχείων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/12/2018, 20:30
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέσα σε μια οκταετία, 2009-2017, έγιναν στην Ήπειρο επτά νέα πεντάστερα ξενοδοχεία με 326 συνολικά δωμάτια. Ποσοστιαία, η ανάπτυξη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε όλη τη χώρα, πίσω από τις Κυκλάδες. Σε απόλυτους αριθμούς μονάδων και δωματίων, πρώτη είναι η Πελοπόννησος.

Η έρευνα της GBR consulting για τα καταλύματα πολυτελείας και την ανάπτυξή τους, παρότι αποτυπώνει τη χαμηλή γενικά θέση της Ηπείρου στις αναλογίες εσόδων και μεγεθών στον τουρισμό, περιγράφει και την αυξητική τάση που υπάρχει.

Με αριθμούς 2017, στην Ήπειρο υπάρχει το 4% των ξενοδοχείων της χώρας, με 2.953 δωμάτια.

Η έρευνα καταγράφει και τη στάθμη των αλυσίδων πολυτελών ξενοδοχείων. Η Ήπειρος είναι σε μέση στάθμη-οι υψηλότερες καταγράφονται σε Ηράκλειο, Αττική, Δωδεκάνησα, Κέρκυρα, Χαλκιδική.  

Σύμφωνα με την έρευνα, το 8% των ελληνικών ξενοδοχείων και το 27% των δωματίων της ελληνικής αγοράς είναι «branded».

Με τον όρο «branded» εννοούνται τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε κάποια διεθνή αλυσίδα με παρουσία σε περισσότερες από μια χώρες, ή σε κάποιο εγχώριο ξενοδοχειακό brand με παρουσία σε περισσότερες από μια περιοχές της Ελλάδας, ή σε κάποιο τοπικό brand με πολλαπλή παρουσία σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας και / ή σε μια κοινοπραξία, καλύπτοντας ξενοδοχεία που συνεργάζονται για σκοπούς marketing υπό ενιαίο προωθητικό σχήμα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των brands ανά κατηγορία καταλύματος: Το 59% των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το 41% των ξενοδοχείων 4 αστέρων και το 4% των ξενοδοχείων 3 αστέρων ανήκουν σε κάποια ξενοδοχειακή αλυσίδα, ενώ από πλευράς δωματίων, τα ποσοστά είναι 70% για την κατηγορία 5 αστέρων, 41% για εκείνη των 4 αστέρων και 8% για την κατηγορία 3 αστέρων.

Στην κατάταξη των εθνικών brands ξεχωρίζουν οι όμιλοι Grecotel και Mitsis, με συνολικά 11.244 δωμάτια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ σε τοπικό επίπεδο, τα brands H Hotels Collection, Koullias, Esperia Hotel Group και τέλος στις πρώτες θέσεις βρίκονται τα consortia Tablet Hotels, Mr. & Mrs Smith και Leading Hotels of the World.

Στη λίστα των κορυφαίων διεθνών αλυσίδων με βάση το συνολικό αριθμό δωματίων, κυριαρχούν οι tour operators με πρώτη την Tui, δεύτερη την Thomas Cook και τέταρτη την Der Touristic. Η Marriott Ιnternational κατέχει την τρίτη θέση, ενώ ο όμιλος Sani / Ikos είναι πέμπτος και είναι η μόνη διεθνής αλυσίδα ελληνικής καταγωγής μεταξύ των 5 κορυφαίων.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back