Ήταν τον Ιούνιο του 2023 όταν η Περιφέρεια Ηπείρου ζήτησε για πρώτη φορά από την εταιρία «Μυτιληναίος» που αναδείχθηκε ανάδοχος για το έργο της αναβάθμισης του οδοφωτισμού (led) στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης.
Η εταιρία ζήτησε και πήρε δύο απανωτές παρατάσεις για την υποβολή των δικαιολογητικών μέχρι τα μέσα Αυγούστου του 2023. Δεκατρείς μήνες μετά, η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί ακόμη.
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης αναφέρθηκε παρεμπιπτόντως, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στη μη υπογραφή της σχετικής σύμβασης, χωρίς να γίνει ιδιαίτερα κατανοητό για ποιο λόγο δεν «πέφτουν» οι υπογραφές.
«Ο δικός μας ανάδοχος αλλάζει συνέχεια την εγγυητική και δεν έχει έρθει να υπογράψει. Γιατί, άμα ήταν τόσο συμφέρον (σ.σ. το έργο), νύχτα θα είχε υπογράψει. Σέβομαι την εταιρία, αλλά, όπως μου λέει ο αρμόδιος υπάλληλος, ακόμα δεν έχουμε υπογράψει…» είπε ο κ. Καχριμάνης.
Προφανώς δεν πρόκειται για μια ολοκληρωμένη απάντηση, η οποία να δίνει σαφή εικόνα για το γίνεται με αυτό το έργο, που είχε δημοπρατηθεί με Σύμβαση Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ) σε αντίθεση με τα άλλα δύο μεγάλα έργα οδοφωτισμού στον Δήμο Ιωαννιτών και στον Δήμο Πρέβεζας για τα οποία επιλέχθηκε το μοντέλο της Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης.
Η χρηματοδότηση κατασκευής του έργου αυτού έχει υπολογιστεί κατ’ εκτίμηση στα 6,6 εκατ. ευρώ. Με τη διάρκεια παραχώρησης του έργου να είναι στα 16 χρόνια, ο συνολικός προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας (εκτιμώμενο κόστος αποπληρωμής, λειτουργίας και συντήρησης του έργου) που θα καταβληθούν στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης κατά την περίοδο μετά την έναρξη λειτουργίας των υποδομών, είχε ενδεικτικά εκτιμηθεί στα 10 εκατ. ευρώ.
To αντικείμενο του έργου αφορά σχεδιασμό, χρηματοδότηση, προμήθεια/εγκατάσταση και αναβάθμιση υφιστάμενου δικτύου με 8.500 φωτιστικά σήματα, όπως και στη συντήρηση, λειτουργία και διαχείρισή του.
Η διακήρυξη για το έργο της αναβάθμισης του οδοφωτισμού στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο είχε δημοσιευτεί τον Ιούλιο του 2019.
Πέντε χρόνια μετά, το έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, και χρονοδιάγραμμα, όπως φαίνεται, δεν υπάρχει.