Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 12-03-2018, 09:47
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Η διαδικασία των συγχωνεύσεων πανεπιστημίων-ΤΕΙ έχει φέρει στην επιφάνεια αιτήματα που είναι αρκετά παλιά, όπως αυτό του τομέα Ψυχολογίας του ΦΠΨ Ιωαννίνων. Εννιά μέλη του τομέα, οι Ελένη Ζιώρη, Άννα Καλτσούδα, Σπύρος Κάμτσιος, Ευαγγελία Καραγιαννοπούλου, Φώτης Μηλιένος, Νίκος Μποζατζής, Αγγελική Παλαιολόγου, Στάθης Παπασταθόπουλος και Βάια Τσιάλιο, με ανακοίνωσή τους, στηρίζουν «την προοπτική που έθεσε το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με τη δυνατότητα μετεξέλιξης του Τομέα Ψυχολογίας σε αυτόνομο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς συντρέχουν λόγοι που την καθιστούν επιστημονικά αυτονόητη, κοινωνικά αναγκαία και ακαδημαϊκά εφικτή και απαραίτητη», όπως αναφέρουν.
 Το ΦΠΨ είναι τμήμα της Φιλοσοφικής και δημιουργήθηκε όταν, για λόγους που αφορούσαν κυρίως την «ανάγκη στέγασης» και εξέλιξης καθηγητών και όχι τόσο την επιστημονική και ακαδημαϊκή λειτουργία, διασπάστηκε η Φιλοσοφική. Το «Ψ» υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλής κλάδος στη δεκαετία του ’90 και σήμερα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο της επιλογής των εισακτέων. Άλλα τμήματα στη χώρα, όπου οι διδάσκοντες είχαν μεγαλύτερη πολιτική επιρροή (όπως στην Αθήνα π.χ.) κατάφεραν να αυτονομηθούν εδώ και είκοσι περίπου χρόνια. Στα Γιάννενα, το τμήμα ήταν περίπου το... "αποπαίδι" της Φιλοσοφικής, μένοντας εκτός ακόμα και από τη μετακόμιση του πανεπιστημίου στη Δουρούτη, καθώς δεν "χώρεσε" στο νεοδμητο τότε κτιριακό συγκρότημα της Φιλοσοφικής σχολής. 

«Σύμφωνα με τα ως άνω στοιχεία, διαφαίνεται το προφανές αδιέξοδο του Προγράμματος Σπουδών στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. του Π.Ι., επειδή αδυνατεί να ανταποκριθεί στην τεκμηριωμένη ανάγκη των νέων για σπουδές στην Ψυχολογία με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα και γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των μελλοντικών φιλολόγων‐αποφοίτων του Τμήματος Φ.Π.Ψ. (78%) παρακολουθεί σχεδόν αποκλειστικά μαθήματα Ψυχολογίας κατά τα δύο τελευταία έτη σπουδών» αναφέρουν οι διδάσκοντες.

Πριν από ένα περίπου μήνα ωστόσο, το τμήμα πλειοψηφικά ήταν αρνητικό, με το θέμα να μην μπαίνει καν σε ψηφοφορία. Το υπουργείο Παιδείας από την άλλη έχει αφήσει το θέμα ανοιχτό, αλλά μόνο ως αναφορά. Έτσι και αλλιώς, πολλά από τα ζητήματα που άνοιξαν με τη συγχώνευση πανεπιστημίων-ΤΕΙ, αλλάζουν τροπή κάθε βδομάδα...


200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα