ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Γιάννενα: «Ενημερωτικά μέσα» πληρώνουν διαφημίσεις υποψηφίων

Εικόνα του άρθρου Γιάννενα: «Ενημερωτικά μέσα» πληρώνουν διαφημίσεις υποψηφίων
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 08/05/2023, 17:06
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Ένα σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας προκύπτει εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας. Χορηγούμενες διαφημίσεις υποψηφίων στα Γιάννενα, εμφανίζονται να πληρώνονται από ιστοσελίδα που είναι υποτίθεται ενημερωτική.

Συγκεκριμένο site εμφανίζεται ως ο εξοφλητής διαφημιστικών σποτ υποψηφίων από τα Γιάννενα, αλλά και τη Θεσπρωτία. Ανάμεσά τους είναι η βουλευτής της ΝΔ Μαρία Κεφάλα, ο υποψήφιος του κόμματος Σπύρος Κωνσταντόπουλος και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς.

Δεν πρόκειται για χορηγούμενες σε δημοσιογραφικό υλικό (κάποια συνέντευξη ή άρθρο, για παράδειγμα), τις οποίες κάνει επίσης το site για λογαριασμό άλλων υποψηφίων, αλλά για απευθείας προεκλογικό υλικό, με βίντεο σποτ.

Μπορείτε να δείτε τις λεπτομέρειες στη βιβλιοθήκη διαφημίσεων του Meta, όπου υπάρχουν δημόσιες οι πληροφορίες των δαπανών.

Πού είναι το πρόβλημα όμως;

Καταρχάς, το προφανές: ένα μέσο, εφόσον καταλαμβάνει δημοσιογραφικό «χώρο», δεν μπορεί να εμφανίζεται ως χορηγός πολιτικών προσώπων, ειδικά σε προεκλογική περίοδο, ειδικότερα σε μια φάση που η Ελλάδα εμφανίζεται πολύ χαμηλά σε λίστες που εξετάζουν την αυτονομία και την ελευθερία του Τύπου, όπως αυτή των RSF.

Δεύτερον, οι όροι της προεκλογικής εκστρατείας είναι συγκεκριμένοι, οι δαπάνες υπόκεινται σε (υποτιθέμενους) όρους διαφάνειας και το facebook είναι αρκετά αυστηρό στην πιστοποίηση για διαφημίσεις που αφορούν πολιτικά ή κοινωνικά θέματα.

Απαιτεί ταυτοποίηση του υποψηφίου με επίσημα έγγραφα, καθώς και δήλωση αποποίησης ευθυνών, η οποία είναι αυτή που εμφανίζεται στις πληροφορίες της διαφήμισης: ποιος πλήρωσε και πόσα. Επίσης, υπάρχουν όρια δαπανών για τους υποψηφίους. Αν πληρώνουν «τρίτοι», τα όρια παρακάμπτονται.

Αυτή η πιστοποίηση μπορεί να πάρει αρκετό καιρό. Επίσης, το facebook είναι αρκετά «στριφνό» με τα ελληνικά ταυτοποιητικά έγγραφα, όπως για παράδειγμα τις «αρχαίες» ταυτότητες. Συνήθως, τα έγγραφα κρίνονται ακατάλληλα, είτε γιατί το όνομα της σελίδας δεν συμφωνεί ακριβώς με το όνομα στην ταυτότητα (άλλο «Νίκος», άλλο «Νικόλαος» πχ) ή δεν αναγνωρίζονται οι χειρόγραφοι χαρακτήρες στα στοιχεία κ.ο.κ.

Προκειμένου λοιπόν να αποφύγουν την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση οι υποψήφιοι-ες, δίνουν τη διαχείριση σε εταιρίες. Όταν αυτές είναι διαφημιστικές, δεν υπάρχει πρόβλημα. Όταν είναι υποτιθέμενα ενημερωτικά ΜΜΕ, υπάρχει σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας.

Προφανώς, όλα τα μέσα έχουν θέση στην προεκλογική εκστρατεία και στις δαπάνες. Η θέση του Τύπου Ιωαννίνων έχει διατυπωθεί εδώ.

Η ανεξαρτησία και η δεοντολογία ωστόσο, είναι ζητήματα που δεν «παίρνουν ρεπό» κατά την προεκλογική περίοδο.  

Αν θέλετε να γνωρίζετε ποιος-α πληρώνει για τις πολιτικές διαφημίσεις, περισσότερα υπάρχουν εδώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back