dodoni back
ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι εκλογές, τα ΜΜΕ και τα έσοδα

Εικόνα του άρθρου Οι εκλογές, τα ΜΜΕ και τα έσοδα
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/05/2023, 17:11
ΑΠΟΨΕΙΣ - ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ 2023

Τα ΜΜΕ, ειδικά τα περιφερειακά, βρίσκονται σε μια διαρκή κρίση, εδώ και πολύ καιρό.

Τα έσοδα περιορίζονται, είτε λόγω της ιδιομορφίας και των αλλαγών στην καθημερινή ενημέρωση, είτε λόγω της διαρκούς κρίσης και του περιορισμού των εισοδημάτων.

Η αλλαγή στις τάσεις, αλλά και οι «υπόγειες» διαδρομές και συνδέσεις με την εξουσία, δεν βοηθάνε. Τα έσοδα είναι συγκεκριμένα για συγκεκριμένους: Πολλά για λίγους, που διαπραγματεύονται τη στήριξή τους στην εξουσία, ελάχιστα ή και καθόλου για τους πολλούς.

Οι προεκλογικές περίοδοι είναι κάτι διαφορετικό, ωστόσο. Είναι μια περίοδος που οι υποψήφιοι-ες κυρίως, επενδύουν κάποια ποσά, ανάλογα με τη φέρουσα δυνατότητα, για την πολιτική τους προβολή.

Είναι ένα έσοδο για τα ΜΜΕ. Όσο αυτό γίνεται με διαφανείς όρους και σεβασμό στην  αποστολή των ενημερωτικών μέσων, τότε κάπως η κατάσταση ρέπει προς την κανονικότητα.

Ωστόσο, τα κόμματα ρέπουν προς την αντίληψη ότι τα μέσα υπάρχουν βασικά για να υπηρετούν. Ειδικά τα περιφερειακά ΜΜΕ τυγχάνουν μικρού ή και ανύπαρκτου σεβασμού, στις περισσότερες περιπτώσεις. 

Όχι μόνο στο θέμα των νομίμων εσόδων, αλλά γενικά στην αντιμετώπιση που λαμβάνουν.

Από τις εκλογές του 2019, τα κόμματα αποφάσισαν να επενδύσουν το βασικό κομμάτι του προεκλογικού τους προϋπολογισμού στις «μεσαζοντικές» διαφημίσεις, στη Google, στο Youtube, στο Facebook κ.α.

Τα ποσά που δαπανούν είναι πολύ μεγάλα.

Μπορείτε να πάρετε μια πρώτη γεύση από τις δαπάνες, από αυτό το άρθρο.

Έτσι, ανάλογα με τις αναγνωστικές σας συνήθειες, σας «σκάνε» οι αντίστοιχες διαφημίσεις κομμάτων στη σελίδα που διαβάζετε. Αν βλέπετε για παράδειγμα μια σελίδα εντελώς… μπλε ή κόκκινη κ.ο.κ., δεν σημαίνει ότι το μέσο που διαβάζετε, τοποθετεί τις αντίστοιχες πολιτικές διαφημίσεις σε συνεννόηση και εμπορική συνεργασία με τον πολιτικό φορέα. 

Οι διαφημίσεις της Google είναι ένα από τα σημαντικά έσοδα για τον Τύπο Ιωαννίνων typos-i.gr. Η καλή αναγνωσιμότητα, εξασφαλίζει και μια σημαντική ροή που καλύπτει ένα κομμάτι των λειτουργικών εσόδων. Ειδικά την πρόσφατη, δύσκολη έτσι και αλλιώς οικονομικά, περίοδο.

Αποφασίσαμε όμως να κόψουμε την «μεσαζοντική» πολιτική διαφήμιση, αφαιρώντας θέσεις των διαφημίσεων google από το typos-i.gr και μπλοκάροντας πολιτικές διαφημίσεις κομμάτων.

Ο λόγος είναι αυτός που περιγράψαμε πιο πάνω: η πολιτική προβολή πρέπει να είναι άμεση, καθαρή και ισότιμη, ειδικά στην περίοδο των εκλογών και να μη βασίζεται απλά στο ποσό των χρημάτων που μπορεί να διαθέσει ένα κόμμα για να κατακλύσει έναν ενημερωτικό ιστότοπο, εκμεταλλευόμενο τον διαφημιστικό αλγόριθμο και τις συνήθειες των αναγνωστών.

Ο Τύπος Ιωαννίνων βασίζεται κυρίως και βασικά στους αναγνώστες-τριες του.

Με εσάς λοιπόν, θέλουμε ισότιμη και ειλικρινή σχέση.

Οι εκλογές έρχονται και παρέρχονται…

Τύπος Ιωαννίνων


(φωτό δημιουργημένη με πρόγραμμα AI)

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3