Συντακτης: Γιώργος Τσαντίκος
Δημοσιευση: 8-06-2022, 15:24
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Για τον τρόπο που έκανε τον απολογισμό δράσης, αλλά και για το περιεχόμενο αυτού, κατέκρινε την περιφερειακή αρχή ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιώργος Ζάψας, σε δηλώσεις για το χτεσινό περιφερειακό συμβούλιο, μαζί με την Ελευθερία Κοσσυβάκη.

Καταρχάς, κατηγόρησε την πρόεδρο του σώματος Σταυρούλα Μπραΐμη-Μπότση ότι υπέπεσε σε παραβίαση του κανονισμού, δίνοντας πρώτα το λόγο στους 12 (!) αντιπεριφερειάρχες και μετά στην αντιπολίτευση. Δεν είναι η πρώτη φορά που η πρόεδρος του σώματος προκαλεί έντονες (συχνότατα δικαιολογημένες) αντιδράσεις με τον τρόπο που διοικεί τις συζητήσεις.

Σε μια αποστροφή του λόγου του κάλεσε τον κ. Καχριμάνη «να παραιτηθεί» και τόνισε ότι «είμαστε η μοναδική παράταξη που κάνει σοβαρή αντιπολίτευση».

Σχετικά με τους απολογισμούς καθαυτούς, ο κ. Ζάψας απέδωσε «αποτυχία» στην περιφερειακή αρχή για μια σειρά ζητήματα, όπως η στελέχωση της Περιφέρειας. «Από 600 πήγε στους 900 υπαλλήλους λόγω συνταξιοδοτήσεων και η κινητικότητα δεν έλυσε το πρόβλημα. Επιμένουν να μην κάνουν υπηρεσιακά συμβούλια για να διορίζει ο περιφερειάρχης προϊσταμένους» τόνισε, παραπέμποντας σε υπόθεση που κέρδισε υπάλληλος της Περιφέρειας.

Ο επικεφαλής του Κοινού των Ηπειρωτών πρόσθεσε ότι υπάρχει εμφανές πρόβλημα στη συνεργασία Περιφέρειας-Δήμων για τα απορρίμματα, αναφέρθηκε στα πρόστιμα που καλείται η Περιφέρεια να πληρώσει, «δείχνοντας» προς τον ίδιο τον περιφερειάρχη και τους χειρισμούς του για την ευθύνη των ποινών.

Πρόσθεσε ακόμα ότι χρειάζονται μελέτες για μια σειρά μεγάλα έργα όπως το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και το κλειστό ξιφασκίας. Για το πρώτο, τόνισε ότι «δεν πρόκειται φυσικά να αρνηθούμε τη δημιουργία 500 θέσεων εργασίας» και για το δεύτερο ότι η επίσκεψη και του ίδιου στο Ελληνικό «δεν ήταν λευκή επιταγή στον περιφερειάρχη».

Κάλεσε επίσης τον… Άδωνη Γεωργιάδη ως «φίλο του περιφερειάρχη» να μεριμνήσει για τη χρηματοδότηση μελετών της σιδηροδρομικής ένωσης Καλαμπάκας-Ηγουμενίτσας και για τα οδικά έργα, είπε χαρακτηριστικά:

«Θα κουβαλάει ισόβια ο κ. Καχριμάνης ότι υποβάθμισε σε εθνικό δρόμο το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά» και τον κατηγόρησε ότι το ίδιο κάνει και με τη σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια.

Η παράταξη παρέθεσε τα εξής σημεία κριτικής, όπως αποτυπώνονται στην ανακοίνωσή της:

  • Δεν εφαρμόζεται στο σύνολο του ο Περιφερειακός Σχεδιασμός στη Διαχείριση των Απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ Ηπείρου)
  •  Είναι προβληματική η συνεργασία περιφέρειας και δήμων της Ηπείρου και ειδικότερα με τον ΦοΔΣΑ
  •  Έχουμε διαρκείς αναβολές λειτουργίας των ΣΜΑ και ακύρωση στην πράξη του σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων
  • Ο περιφερειάρχης επιμένει να κρατήσει τη μεταφορά του υπολείμματος και να μην συμμορφώνεται με το νόμο 4555/2018
  • Μας επιβάλλονται υπέρογκα πρόστιμα που καλείται να πληρώσει η περιφέρεια και το δημόσιο στην «ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΗΠΕΙΡΟΥ» που διαχειρίζεται το εργοστάσιο ΑΣΑ (3,3 εκατομμύρια)
  • 1,2 εκατομμύρια δημοσιονομική διόρθωση και μείωση του ποσού των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, από λάθη της περιφερειακής αρχής
  • Έχουμε πειθαρχική δίωξη των μελών της Ο.Ε.
  • Ενδεχομένως να υπάρξουν προβλήματα με την νομιμότητα της μεταβίβασης του ακινήτου του ΥΠΑΑΤ στην ΗΠΕΙΡΟΣ Α.Ε. που προορίζεται να φιλοξενήσει το «ΠΑΡΚΟ ΥΨΗΛΗΣ (Κ’ Ανοιχτής) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ και ακόμα δεν έχει γίνει η παρουσίαση των μελετών του έργου (μελέτη σκοπιμότητας/ βιωσιμότητας, οικονομοτεχνική μελέτη κ.α.)
  • Στο ΜΕΓΑΛΟ ΚΛΕΙΣΤΟ, άλλα ανακοινώθηκαν και άλλα γίνονται
  • Δεν υπάρχει σχέδιο για τη δημιουργία μικρών κλειστών αθλητικών χώρων – γυμναστηρίων/ προπονητηρίων που θα καλύψουν τις ανάγκες των ακαδημιών και θα ενισχύσουν τον σχολικό αθλητισμό
  • Η μελέτη της σιδηροδρομικής σύνδεση της Ηπείρου περιμένει να παρθούν πρωτοβουλίες. Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των μελετών με 7,5 εκατομμύρια από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF και το υπουργείο ακόμα δεν βρίσκει τα υπόλοιπα 7,5 εκ. (50% του συνολικού κόστους των 15 εκ.), για να προκηρυχθούν οι μελέτες, ώστε με ορίζοντα το 2024 να ωριμάσει το έργο της γραμμής "ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ", με προοπτική να κατασκευαστεί μέχρι το 2030
  • Ο αυτοκινητόδρομος "ΓΙΑΝΝΕΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ" (η συνέχεια του Δυτικού Άξονα/ Ιόνια οδός), με ευθύνη του περιφερειάρχη και της κυβέρνησης, δυστυχώς, θα είναι αναβαθμισμένη ε.ο. Καλύτερα να μη γίνει. Αν δεν μπορούν ας αφήσουν την επόμενη κυβέρνηση να τον κατασκευάσει με κανονικά χαρακτηριστικά 4ιχνου α/δ
  • Το ίδιο μοντέλο επιλέγουν και για την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, στη Φιλιππιάδα
  • Δυστυχώς, δεν μπορούν, περιφέρεια και κυβέρνηση, να δημοπρατήσουν ούτε την παράκαμψη της Φιλιππιάδας, εδώ και 3 χρόνια
  • Τα Διοικητήρια καθυστερούν και τα ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών σε Άρτα και Πρέβεζα συνεχίζονται

 

200 λέξεις απομένουν.
σχετικα αρθρα