ΕΛΛΑΔΑ

Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή

Εικόνα του άρθρου Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Κύριος Τύπος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/03/2020, 18:59
ΕΛΛΑΔΑ

Την απόφαση για την οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και στην Ειδική Αγωγή υπέγραψε η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Ειδικότερα, το υπουργείο καλεί τα ΚΕΣΥ να οργανώσουν εξ αποστάσεως συμβουλευτική υποστήριξη των γονέων και μαθητών, που είτε έχουν αξιολογηθεί, είτε απευθύνονται προς τις υπηρεσίες τους πρώτη φορά, αξιοποιώντας τρόπους άμεσης ή έμμεσης υποστήριξης, ηλεκτρονικά (skype ή email) ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Επιπλέον, σε συνεργασία με τους διευθυντές των ΣΜΕΑΕ, θα συντονίσουν το προσωπικό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) προκειμένου να παράσχουν τις αντίστοιχες εξ αποστάσεως υπηρεσίες στην περιοχή ευθύνη τους.

Επιπλέον, το υπουργείο καλεί τους μαθητές των σχολείων Ειδικής Αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να συμμετέχουν με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία που οργανώνεται ανά περιοχή.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχεδιασμός δράσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να αξιοποιεί -όπου καθίσταται εφικτό- ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών όπως:

α) Ασύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία σε διαφορετικό χρόνο (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, παγκόσμιος ιστός, βιντεοδιάλεξη). Η ασύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αποστολή εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. φύλλα εργασίας ή άλλο διαδραστικό ή μη εκπαιδευτικό υλικό, που θα υλοποιηθούν με ή χωρίς τη βοήθεια των γονέων).

β) Σύγχρονα εργαλεία που υποστηρίζουν την επικοινωνία και την ταυτόχρονη αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο. Τέτοια εργαλεία μπορεί να είναι η συζήτηση δια μέσου υπολογιστών (chat) και η τηλεδιάσκεψη. Η σύγχρονη επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί με σκοπό είτε αμιγώς τη διατήρηση των σχέσεων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας είτε την υλοποίηση μαθημάτων ή βιωματικών δραστηριοτήτων όπου είναι αυτό εφικτό.

Φυσικά, για την υλοποίηση κάθε σχετικής πρωτοβουλίας το υπουργείο τονίζει ότι κρίνεται σκόπιμη η επικοινωνία και η στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αποτελούν απαραίτητους αρωγούς προς αυτή την κατεύθυνση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back