Λυκ πίσω
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Δωδώνη»: Αναβαθμίσεις προγραμμάτων και απαντήσεις

Εικόνα του άρθρου «Δωδώνη»: Αναβαθμίσεις προγραμμάτων και απαντήσεις
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 23/03/2021, 14:33
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη» ανακοινώνει ότι τη γαλακτοκομική περίοδο 2019-2020 παρέλαβε συνολικά 77,5 χιλιάδες τόνους αιγοπρόβειου και αγελαδινού γάλακτος, από τους παραγωγούς της, σημειώνοντας αύξηση 14% από την περασμένη χρονιά και «σπάζοντας κάθε ρεκόρ».

Η εταιρία τονίζει ότι το πρόγραμμα «Δωδώνη 200» για τη δωρεάν υποστήριξη μονάδων ζωικού κεφαλαίου σε επιλεγμένες μονάδες «απέδωσε τα μέγιστα, καθώς καταγράφηκε αύξηση της ποσότητας γάλακτος κατά 12% και αντίστοιχη σημαντική αύξηση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά» και ως εκ τούτου, το αναβαθμίζει με συμμετοχή διπλάσιων μονάδων.

Στόχος του προγράμματος «Δωδώνη 400» θα είναι «να μεγαλώνει συνεχώς προκειμένου να καλύψει στο μέλλον τον μέγιστο δυνατό αριθμό παραγωγών».

Το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά το 2015 με 30 μονάδες και απαρτίζεται από επιστημονική ομάδα έμπειρων κτηνιάτρων και ζωοτεχνών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στις επιλεγμένες μονάδες.

Η γαλακτοβιομηχανία ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον και ειδικά τη γαλακτοκομική περίοδο 2020-2021. Αναφέρει ότι «τα τελευταία επτά χρόνια έχει διαθέσει για την προμήθεια γάλακτος περισσότερα από 500 εκατ ευρώ, εκ των οποίων τα 395 εκατ ευρώ έχουν διατεθεί στην ηπειρώτικη πρωτογενή παραγωγή» και ότι συνεχίζει το πρόγραμμα προκαταβολών «ύψους 4 εκατ ευρώ ετησίως, καθώς και παροχή επενδυτικού κεφαλαίου σε παραγωγούς της οι οποίοι θέλουν να μεγαλώσουν τις φάρμες τους».

Ταυτόχρονα, συνεχίζει να παίρνει γάλα από μικρούς παραγωγούς, καθώς και το πρόγραμμα ζωοτροφών κ.λπ.

Τονίζει ιδιαίτερα ότι παράγει με μόνο 100% ελληνικό γάλα και όπως τονίζει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης Μιχάλης Παναγιωτάκης, «όλοι μας πρέπει να αναρωτηθούμε το γάλα μας, για ποιο σκοπό πηγαίνει. Για επώνυμα ελληνικά προϊόντα φέτας ΠΟΠ ή για εκμετάλλευση μερικώς του ιδιώματος της φέτας μας ως ΠΟΠ από βιομηχανίες οι οποίες εξάγουν ιδιωτικής ετικέτας μεγάλων αλυσίδων προϊόντα τύπου φέτας ΠΟΠ;».

Συμπληρώνει δε ότι «η διαφύλαξη του ΠΟΠ χαρακτήρα της φέτας και λοιπών προϊόντων μας, καθώς και η αδιαπραγμάτευτη υποστήριξη του Έλληνα παραγωγού, αποτελεί μονόδρομο για τη βιωσιμότητα της ελληνικής κτηνοτροφίας, την επιβίωση και περαιτέρω ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας, αλλά και την ανάπτυξη της εκάστοτε γαλακτοβιομηχανίας».

Κάπως έτσι η εταιρία θέτει ξανά το ζήτημα των «ελληνοποιήσεων» στο γάλα και εμμέσως, απαντάει και στα σενάρια περί πώλησης. Όπως αναφέρει ο κ. Παναγιωτάκης, «εμείς στη ‘Δωδώνη’, παραμένουμε πιστοί στις αξίες και τις αρχές μας,  θα συνεχίσουμε, για πολλά χρόνια ακόμη,  να παράγουμε επώνυμα ελληνικά προϊόντα, θα τιμούμε, τον τόπο μας και την Ήπειρό μας και θα  λειτουργούμε προς την κατεύθυνση στήριξης του πρωτογενούς τομέα».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Μαννι πισω dodoni back