ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Άσκηση με πλωτά…

Εικόνα του άρθρου Άσκηση με πλωτά…
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 03/08/2023, 22:06
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Σε άλλη μια ελαφρώς επεισοδιακή, εκτυλίχθηκε η συνεδρίαση αδειοδότησης σκαφών στην Παμβώτιδα, στο περιφερειακό συμβούλιο.

Διαχρονικά, πρόκειται για μια υπόθεση αρκούντως προβληματική, με το νομικό καθεστώς να είναι… ερμηνεύσιμο –ελλείψει οριστικών και κατηγορηματικών πλαισίων για την Παμβώτιδα-, με την περιφερειακή αρχή (η ίδια εδώ και δεκαετίες…) να προσπαθεί να κρατήσει ισορροπίες και τους λεμβούχους, παλιούς και νέους, να ερίζουν για το δικαίωμα του πλειν.

Η συνεδρίαση της 3ης Αυγούστου δεν διέφερε: είχε διάφορες νομικίστικες και ουδόλως εκλαϊκευτικές ερμηνείες από τον εκτελεστικό γραμματέα της Περιφέρειας, Δημήτρη Σιώλο, κάμποσες ακόμα «εντός-εκτός» μικροφώνου από τον αντιπεριφερειάρχη Βασίλη Γοργόλη, αρκετές ερωτήσεις από την αντιπολίτευση, τις οποίες έσπευδε να κόβει άκομψα η πρόεδρος του σώματος Σταυρούλα Μπραΐμη-Μπότση, η οποία παρακολουθούσε ενδεής και αμήχανη τον περιφερειάρχη να φωνάζει, να χτυπάει το χέρι του στο έδρανο, να ανταλλάσσει διάφορα με τους λεμβούχους. Οι οποίοι επίσης, κατά περίπτωση φώναζαν.

Η ουσία είναι ότι το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε (κατά πλειοψηφία…) δύο άδειες πλωτών στην Παμβώτιδα, συν δύο ακόμα για σκάφη ως 15 θέσεις, για χρήση ταξί. Επίσης, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «ενέκρινε τη θέσπιση κανονιστικού πλαισίου, όσον αφορά την ηλικία των πλωτών μέσων που εκτελούν πλόες στη ίδια λίμνη».

Τα ταξί, για «να μη μένει κανείς χωρίς τη δυνατότητα να επιστρέψει το βράδυ από το Νησί» όπως διηγήθηκε, σε μια από τις γνωστές του παραβολές, ο περιφερειάρχης, θα δουλέψουν εναλλάξ, σε 24ωρη βάση.

Από την απόφαση, άλλοι αιτούντες ικανοποιήθηκαν, άλλοι όχι. Οι ενιστάμενοι κατηγόρησαν ουσιαστικά την περιφερειακή αρχή ότι δημιουργεί ευνοϊκούς όρους για συγκεκριμένους. Ο Άρης Λιούμπος πχ, πρόεδρος του Νησιού αλλά και αιτών, κατηγόρησε την περιφερειακή αρχή ότι έχει «διαλύσει τον κοινωνικό ιστό της Νήσου των Ιωαννίνων», ατάκα που εξέγειρε τον περιφερειάρχη, ο οποίος είπε διάφορα από μικροφώνου (και εκτός) με την κα Μπραΐμη να τον παρακολουθεί και να εξαντλεί το δυναμισμό της στη διακοπή του Γιώργου Πρέντζα (Λαϊκή Συσπείρωση). Αυτός, έκανε ερωτήσεις σχετικά με τη μελέτη (; ) του ΟΦΥΠΕΚΑ και άλλα τεχνικά ζητήματα, που δεν απαντήθηκαν ιδιαίτερα.

Σημειωτέον ότι η μελέτη του ΟΦΥΠΕΚΑ (πρώην μελέτη Φορέα Λίμνης...) δεν προβλέπει ανώτερο αριθμό πλόων στη λίμνη, αλλά βάζει κάποιους περιορισμούς, τύπου "3 ταυτόχρονα σε κάθε γραμμή".

Στα πιο ουσιαστικά και ήρεμα της συνεδρίασης, ο κ. Καχριμάνης έθεσε μερικές ενδιαφέρουσες παραμέτρους: Πώς για παράδειγμα, θα πάρουν επιδοτήσεις για να αλλάξουν τις μηχανές οι λεμβούχοι που δηλώνουν ακόμα αλιείς, με ασφάλιση στον ΟΓΑ, για παράδειγμα.

Είπε επίσης ότι «για όλους βγαίνει μεροκάματο», αφήνοντας αιχμές ουσιαστικά για τις αντιπαλότητες μεταξύ των λεμβούχων και κάπου προς το τέλος της διαδικασίας είπε και ότι θα ελέγξει τις μηχανές, αν πληρούν τις προϋποθέσεις.

Αυτές τώρα είναι και συγκεκριμένες αλλά και… σχετικές, κατά το αγαπημένο ελληνικό συνήθειο: θα πρέπει να είναι περιβαλλοντικά συμβατές, προδιαγραφών Euro 6 ή να γίνουν τέτοιες μέσα σε ένα ευσύνοπτο χρονικό διάστημα. Όπως προέκυψε από τις τοποθετήσεις των ενδιαφερόμενων στη συνεδρίαση, κάποια σκάφη έχουν τέτοιες προδιαγραφές, κάποια άλλα έχουν κάνει… μετατροπές κ.ο.κ.

Σημειώνεται ότι η υπόθεση ήρθε από τον Απρίλιο του 2022, όταν το περιφερειακό συμβούλιο ζήτησε μια παράταση για να ερευνήσει το θέμα η επιτροπή που συγκρότησε. 

Τελικά, χρειάστηκαν 16 μήνες για πόρισμα, το οποίο κατέληξε στην απόφαση "2+2".

ΣΧΟΛΙΑ
Τζαναρντι
Είναι ντροπή αυτή η παρωδία που εξελίχθηκε στην συνεδρίαση. Τα συμφέροντα είναι πολλά και αντικρουόμενα. Αλλά και η υπάρχουσα κατάσταση των λέμβων είναι γνωστή σε όλους, παμπάλαια και ρυπογόνα. Κι όμως κυκλοφορούν κανονικά και ο περιφερειαρχης ΘΑ τα ελέγξει όλα αυτά μελλοντικά....
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back