Oikonomou pisoi
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Απορρίμματα: Αστικό ΚΤΕΛ κατά ΦοΔΣΑ

Εικόνα του άρθρου Απορρίμματα: Αστικό ΚΤΕΛ κατά ΦοΔΣΑ
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Βαρβάρα Αγγέλη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 22/09/2021, 00:17
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

H υπόθεση των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) και της λειτουργίας τους απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία τουλάχιστον εδώ και ενάμιση χρόνο. Πολιτικές αντιπαραθέσεις, διαφωνίες επί του περιεχομένου των μελετών, προσωπικές διενέξεις, αμφισβητήσεις των στοιχείων και πάει λέγοντας. Και στη μέση βέβαια η διαχείριση των απορριμμάτων που όλο και ακριβαίνει για διάφορους λόγους, άλλους εύκολα κατανοητούς κι άλλους όχι...

Πριν από τρεις εβδομάδες περίπου, βγήκε στον αέρα από τον Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Ηπείρου (υπό τη διοίκηση του Νίκου Καλαντζή και του Θωμά Μπέγκα) η διακήρυξη για την παροχή υπηρεσιών δοκιμαστικής λειτουργίας και συντήρησης των ΣΜΑ και του υπολείμματος της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων για ένα έτος με δυνατότητα παράτασης για άλλους έξι μήνες (δικαίωμα προαίρεσης). Ο ΦοΔΣΑ έφερε ήδη στην πλάτη του… έναν διαγωνισμό για 7+3 χρόνια που δεν προχώρησε μετά από αντιδράσεις μελών της διοίκησης αλλά και την ακύρωση του εν λόγω διαγωνισμού από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας.

Και ενώ λοιπόν ο διαγωνισμός για 1 χρόνο «τρέχει», με προϋπολογισμό 3.563.957 ευρώ και με δικαίωμα προαίρεσης 5.345.936 ευρώ (+6 μήνες), μια δημόσια διαμαρτυρία έρχεται να προκαλέσει αναταραχή. Μια νεοσύστατη εταιρία του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων (η «Μονοπρόσωπη Μεταφορική ΙΚΕ») με νόμιμο εκπρόσωπο τον Στέφανο Μουστακλή ζητά την ακύρωση του διαγωνισμού και την επαναδημοπράτησή του με νέους όρους.

Όπως φαίνεται, η νεοσύστατη θυγατρική εταιρία του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προσδοκούσε ότι θα είναι σε θέση να διεκδικήσει το έργο (παροχή υπηρεσιών), δεδομένου ότι πρόκειται κυρίως για ένα μεταφορικό έργο, κάνοντας προφανώς και ένα επόμενο βήμα στις δραστηριότητες που έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, οι όροι που τέθηκαν στον διαγωνισμό, αποκλείουν τη συμμετοχή της. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει και από τη διαμαρτυρία-υπόμνημα, που δημοσιεύτηκε σήμερα ως πληρωμένη καταχώρηση στον τοπικό Τύπο.

Σε σημερινές του δηλώσεις, ο κ. Μουστακλής έκανε δε λόγο για «φωτογραφικές διατάξεις», του διαγωνισμού. Από την τοποθέτησή του διαφάνηκε ότι και ο ίδιος είχε συζητήσει με όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα στην υπόθεση της λειτουργίας των ΣΜΑ. «Περιμέναμε αντιμετώπιση με ίσους όρους. Διαβάζοντας ωστόσο τη διακήρυξη, το μόνο που δεν έγραφε είναι ότι απαγορεύεται η δημιουργία μιας νέας εταιρείας» είπε.

Ενώπιον των γενικότερων ευθυνών τους δεν έθεσε μόνο τον ΦοΔΣΑ, αλλά και άλλους φορείς, όπως την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και την Περιφέρεια Ηπείρου.

Στο υπόμνημα σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι οι απαιτήσεις του διαγωνισμού είναι άκρως υπερβολικές ή και δυσεύρετες στην πλειονότητα των οικονομικών φορέων, ακόμη και με συμπράξεις αυτών, και «τελούν σε δυσαναλογία προς τον σκοπό για τον οποίο προβλέφθηκαν και σε αντίθεση προς τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης που αφορούν όλους τους δυνητικούς υποψηφίους».

Ενδεικτικά, αναφέρονται ο γενικός ετήσιος κύκλος εργασιών που κατά την προηγούμενη τριετία θα πρέπει να είναι ίσος ή ανώτερος από το 200% του ετήσιου προϋπολογισμού της δημοπρατούμενης υπηρεσίας χωρίς τον ΦΠΑ, ο επιπρόσθετος εξοπλισμός που απαιτείται πέραν του εξοπλισμού που έχει προμηθευτεί η Περιφέρεια Ηπείρου για τη λειτουργία των ΣΜΑ βάσει μελέτης, η δάνεια εμπειρία κ.λπ.

Ο κ. Μουστακλής ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να προσφύγει στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών για να σταματήσει τον διαγωνισμό. Όπως αναφέρεται και στο υπόμνημα, «αποτελεί επιλογή ευθύτητας και παρρησίας να απευθυνθούμε στον ίδιο τον φορέα που διενεργεί τον διαγωνισμό και τα μέλη του, και να ζητήσουμε την ακύρωσή του και την επαναδημοπράτηση του έργου με νόμιμους, συμβατούς και μη καταχρηστικούς όρους και προϋποθέσεις».

Ωστόσο, όπως διαφάνηκε, η νεοσύστατη μεταφορική εταιρία του Αστικού ΚΤΕΛ δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, αν δεν υπάρξει κάποια αντίδραση.

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back