Η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023» Τατιάνα Καλογιάννη, μαζί με τους συμβούλους της παράταξης Σπύρο Γκίζα, Βασίλη Κοσμά και Στάθη Σιούτη, κατηγόρησαν τη δημοτική αρχή για αυτοσχεδιασμούς, χωρίς υπαρκτό σχέδιο για τα ζητήματα Δήμου και δημοτών.
«Τους τελευταίους 30 μήνες παρακολουθούμε στον Δήμο μας μία σύγχρονη εκδοχή του θεατρικού έργου του Luigi Pirandello, ‘Απόψε αυτοσχεδιάζουμε’» τόνισε η κα Καλογιάννη, προσθέτοντας ότι «αντί να καταγράφεται μία σοβαρή και υπεύθυνη αντιμετώπιση της πραγματικότητας, αποτυπώνονται διάφορα instantané, τα οποία δεν έχουν καμία ουσιαστική σημασία για την εξέλιξη του δήμου και τη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών».
Κατηγόρησε επίσης τη δημοτική αρχή ότι «αυτοί που κατήγγειλαν το 2019 την προηγούμενη δημοτική αρχή για πολιτική της μακέτας, υιοθετούν την πολιτική της φωτογραφίας».
Εστίασε την κριτική της στα «παραλίμνια» ζητήματα, λέγοντας ότι η δημοτική αρχή θεωρεί «είτε περιττό, είτε ενοχλητικό, είτε απλώς αδιαφορεί» το προεδρικό διάταγμα για την Παμβώτιδα, το «υπό αναθεώρηση διαρκείας, σχέδιο», με ανάλογες αιτιάσεις για το τοπικό πολεοδομικό των Ιωαννίνων και το έργο της ανάπλασης Μάτσικας-Πέραμα.
Αναφέρθηκε ακόμα στον παραλίμνιο ποδηλατόδρομο-πεζόδρομο, τις παρεμβάσεις στο παραλίμνιο μέτωπο (πλατεία Μαβίλη-σφαγεία) και την ανάθεση της μελέτης για τη συμμετοχή πολιτών στον σχεδιασμό ενσωμάτωσης του ποδηλάτου στην καθημερινή ζωή της πόλης. Λίγη ώρα αργότερα, ο Δήμος Ιωαννιτών ανακοίνωσε τον «καθορισμό της διαδικασίας ανάθεσης σύμβασης» για τη μελέτη, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής.
Η κα Καλογιάννη διατύπωσε μια σειρά προβληματισμούς, λέγοντας ότι «δεδομένου ότι δεν έχουν προηγηθεί οι γενικές ή ειδικές μελέτες και σχέδια, που θα προσδιορίσουν τους περιορισμούς και θα καθορίσουν τι είναι επιτρεπτό και τι όχι, είναι απίθανο να υπάρχει μία ολοκληρωμένη και σοβαρή αντιμετώπιση για την ανάπλαση της παραλίμνιας περιοχής από τα δημοτικά Σφαγεία μέχρι το Πέραμα».
Πρότεινε να εξεταστούν δεδομένα ήδη εκπονημένων μελετών να εκπονηθούν νέες, όπως για παράδειγμα για τη βιωσιμότητα γραμμής τραμ που θα εξυπηρετεί όλους τους παραλίμνιους οικισμούς για τη μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων, να αποφασιστούν κοινές προδιαγραφές για τα έργα στην περιοχή, αλλά και να διευκρινιστεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς των έργων όταν αυτά υλοποιηθούν, «ώστε να γνωρίζουν όλοι ποιες αρμοδιότητες και ποιες υπευθυνότητες αναλαμβάνει ο Δήμος, η Περιφέρεια ή η Κτηματική υπηρεσία. (πχ. συντήρηση, έσοδα από δράσεις εστίασης, αναψυχής, κ.λπ)».