ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Αναλογικά με… εξαιρέσεις τα νέα διόδια στο τέλος του ‘18

Εικόνα του άρθρου Αναλογικά με… εξαιρέσεις τα νέα διόδια στο τέλος του ‘18
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Τσαντίκος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 28/12/2017, 10:36
ΓΙΑΝΝΕΝΑ

Βγήκε η προκήρυξη για τα ηλεκτρονικά, αναλογικά διόδια για όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, από το υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στο νέο σύστημα θα καταργηθούν (;) οι σταθμοί διοδίων και η χρέωση θα γίνεται αναλογικά, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, «στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διόδιου τέλους». Κοινώς, η διέλευση θα συνεχίσει να εξαρτάται από τις συμφωνίες παραχώρησης και την τιμολογιακή πολιτική των εταιριών που διαχειρίζονται τους συγκεκριμένους δρόμους και θα παραμείνει πολύ ακριβή.

«Το Ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη εκκινήσει τη διαδικασία σχεδιασμού, χρηματοδότησης, προμήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας ή τεχνολογίας ασύρματης επικοινωνίας δεδομένων (π.χ. GSM) , μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι χρεώσεις διοδίων τελών στους αυτοκινητόδρομους περιλαμβανομένης και της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων. Το ως άνω σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018» αναφέρει το υπουργείο στη σχετική ανακοίνωση.

Τα ηλεκτρονικά διόδια θα χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, και ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στα μέσα του Φεβρουαρίου του 2018, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί μετά τη δημοσίευση της περίληψης της διακήρυξης στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η τεχνολογία θα είναι διπλή: Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «εποχούμενη συσκευή» (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).  Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).

Φυσικά το «δικαιότερο» σύστημα διοδίων δεν σημαίνει και… φθηνότερο. Δεν υπάρχει περίπτωση μείωσης των υπέρογκων διοδίων που πληρώνουν οι οδηγοί στους παραχωρημένους και ιδιωτικούς δρόμους της χώρας, ούτε καν στην Εγνατία, όπου εφόσον ο δρόμος ιδιωτικοποιηθεί και αυτός, θεωρείται βέβαιο ότι τα διόδια θα ακριβύνουν. Ειδικά στην περίπτωση της Εγνατίας υπάρχει η βασική… απορία, γιατί κατασκευάζονται νέα διόδια με κόστος που επιβαρύνει τη συντήρηση του δρόμου, ενώ στο τέλος του 2018 θα είναι άχρηστα…

ΣΧΟΛΙΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Ντοτη3 dodoni back